Zaterdag 12 en zondag 13 november

13 november 2022 - Melbourne, Australië

12/11: wat ligt mijn luchtbed  lekker….. het is een bijzonder ding. Hij is 7 cm dik, maar Zit in een opberg zak, waar je lucht mee kan scheppen en het luchtbed er mee kan opblazen… klinkt raar, maar hij ligt top. Na het ontbijt moesten we toch even richting de zee 🌊  Dat was toch wel een tippeltje naar beneden zo een 150 meter naar beneden over een stuk van 200 meter, best een pittig 🌶 Stukkie. Mijn wandelstokken hadden welkom geweest 🤦‍♀️.  Vandaag namen we het laatste stuk van “The Great Ocean Road”, richting Melbourne. We hadden diverse stops bij  mooie uitkijkpunten. De weg was zeer bochtig en veel hoogte verschillen maar….. wel constant zee-uitzicht 🌊. We stopten in Apollo Bay voor een cappuccino en een deden gelijk wat boodschappen voor de komende 2 dagen. Alles langs deze Ocean Road is megatoeristisch en druk. In Wongarra werd er een foto shoot gedaan door Maaike. Ik mocht Maaike en Sander fotograferen…📷… (na wat aanwijzingen en tips)!!! We hoopten ook nog slangen 🐍😱 te zien op onze wandeling langs de Kenneth River, maar helaas
 (gelukkig) die waren niet thuis. We zagen wel koala’s, hoog in de bomen. Uiteindelijk kwamen we rond 18 u aan in Rockbank, een voorstad van Melbourne. Hier hadden we een overnachtingsplaats gereserveerd. Helaas zou het vanaf 21 uur gaan regenen en zoals de voorspellingen waren klopte dit! Het was  niet meer  te stoppen😩😩! Dus kozen we eieren voor ons geld en boekte we toch een mobilhome voor 2 nachten. Na een wijntje (waar we een toost op Frans uitbrachten 🍷)en een spelletje, nam Sander zijn intrek in de keuken en maakte mijn favoriete  meal…….. poke-bowl😘!
The mobile home had een 2 persoonsslaapkamer en een bed oven de bank in het zit gedeelte, daar werd moeders gepositioneerd 😬! Best bed, maar een onderneming om er in te komen 😩.
13/11: De zondag er gelijk maar achteraan….. we zijn vandaag alleen maar naar shopping Malls geweest 😜. Wat een drukte, wat een hoop winkels, wat een eet festijnen en …….. wat een dikke en dan bedoel ik echte dikke mensen😱😱😱! Ik denk dat dit allemaal erg Amerikaans is. Als je eten besteld krijg je ook megagrote porties…… wij namen doggybag mee, want daar konden we 's Avonds ook nog van eten. Met wat aankopen rijker reden we weer terug naar onze mobilhome. Sander een makkie, die hoefde niet te koken 👍.

1. Ilse:
    13 november 2022
    Leuk om te lezen!!!
    Weer een dag met belevenissen.
    Je komt toch wel terug hè!!! ❤️
  2. Ria:
    13 november 2022
    Natuurlijk Ils, mis jullie ook hoor!