27-28/11

28 november 2022 - Doonside, Australië

27-28 November

Nadat we een nachtje in een motel doorgebracht hadden  was het tijd om richting Coffs Harbour te vliegen. Maaike en Sander zette me om 10 uur af bij het vliegveld ✈️ van Melbourne. Hier verliep alles vlotjes, om 14 uur lande ik op het kleine vliegveld van Coffs Harbour, waar Nienke en Chris me al stonden op te wachten. Terwijl ze mijn koffer van de bagageband haalde, trok ik in het toilet een zomers jurkje aan. Hier was de temperatuur rond de 30 graden. Heerlijk!! We zouden gelijk doorrijden naar een Wine & Food festival. Dit werd vlak bij het strand gehouden van Coffs Harbour. Er waren verschillende live bandjes, de een wat luider dan de ander. Hier zijn we tot het einde gebleven, want als slot stuk was Kim Churchill, Chris zijn favorite 🤔. Rond 21 uur reden we richting het huis van Nienke in Malaway. Dat werd gelijk richting bed, want ik was lichtelijk gesloopt. Dit was onder andere door de hoge temperatuur die ik duidelijk niet meer gewend was 🤣! Na een lekker nachtje, stond ik weer fris en fruitig naast mijn bed. Nienke en ik gingen lekker ontbijtje scoren,  een "acaibowl ". We aten dit bij een mooi uitzichtpunt. Daarna werd er een waterval bezocht. Je moest door diverse overstroomde beekjes lopen om er te komen. Dus met waterschoenen, sokken en een legging begaven we ons richting de waterval. De sokken en legging waren nodig omdat er in het water bloedzuigers 😱 zaten. Geen prettige gedachte, maar ik ben bloed 🩸 zuiger vrij gebleven 🙏. Er waren ook diverse Goanna reptielen, een soort grote hagedis, die als raket 🚀 het hazenpad kozen, dus lastig te fotograferen 😏. Maar het is toch gelukt, althans dat vond  ik 😜! Ze zijn ongeveer 1 meter lang, beste beesten dus. In de middag wilde we naar het strand om van het zonnetje 🌞 te genieten. Maar helaas op het strand aangekomen kwam er een inktzwarte lucht aan, dus weer terug en lekker op de veranda een spelletje gedaan. Morgen een nieuwe poging…….! Morgen wel vroeg op want we gaan de zonsopkomst bekijken en deze is al om 5 uur….. dus nu naar bed 🛏😘