September en oktober

1 januari 2023 - Voorhout, Nederland

Na een heerlijke vakantie weer terug in de dagelijkse dingen. Louie-tje haar eerste verjaardag werd gevierd 🥳🎈🎊! Wat werd ze verwend en wat was het weer een blij ei. Het eerste kado van Opa Huub en Oma RiRi was een Wobbel, een mooi kado wat met de ontwikkeling van het kind mee gaat 👍! Ik vind het een soort van moderne hobbel paard…. Dat word een blijvertje voor de volgende kleinkinderen…. Een schot in de roos 🎯.

Inmiddels waren Maaike en Sander in Australië beland, bij Nienke en Chris. Daar werd Bruce 🚘 in orde gemaakt voor een rondje Australië.

Het weer was in oktober nog best lekker, goed genoeg om nog een afsluitend boot 🛥weekendje te pakken. Heerlijk nog een weekendje op het Kevereiland, nog even genieten van de laatste mooie zonsondergang 🌅 op ons favoriete plekje.

Ook Ma van Leeuwen werd niet vergeten met haar 90 ste verjaardag 🎈🥳🎊. Alle kinderen en bijna alle kleinkinderen en niet te vergeten haar achterkleinkinderen. Dit werd natuurlijk wel allemaal op de foto gezet. Wat een rijkdom….. ma heeft genoten.

Eind oktober was Huub 40 jaar bij de Zaak “ Anton Spaargaren “ ! Dat kon natuurlijk niet ongemerkt voorbij gaan. Huub werd overvallen met een surprise lunch waar wij als familie bij mochten zijn.

Nog voor dat ik naar Australië vertrok voor 4,5 week maakte Huub en ik nog een wandel weekend.

Zaterdags gingen we al vroeg richting Vierlingsbeek om daar weer te starten met etappe 7 van het Pieterpad. We hadden beide al een lange tijd niet meer zulke afstanden gelopen, maar “ voor uit met de Geit”, we zouden wel zien. Op richting Swolgen…… 22 km 🥾🥾! We starte nu in Vierlingsbeek…. Ivm openbaar vervoer liepen we hem anders om. We hadden prima zonnig weer , korte broeken aan en “ gaan met die banaan”! Over de Swolgenderheide, waar langs het pad allemaal mooi spreuken hingen. In Tienray trakteerden we ons zelf op een koffie met…… 😜. In Meerlo moest Huub even zijn Rug ontlasten bij het Willibrorduskapelluke dat beloofde wat, we waren nog niet eens op de helft 😬. Via Wassum, Geijsteren kwamen we over de Nieuwlands Bosschenaren in Swolgen aan.

Weer een prachtige route met vooral mooi weer. Heel bijzonder voor eind oktober 19 graden en een zonnetje ☀️!

Volgende morgen werden we wat stijfjes wakker, maar geen gezeur we gingen gewoon door. Start route 8….. Swolgen! Daar gingen we met al 22 km in de benen nu op voor de volgende 21 km. Voor mij was het een soort training voor Australië 🇦🇺, want daar zou ik ook veel moeten wandelen met Maaike en Sander. Die waren overigens al richting de plaats waar ze mij op zouden pikken in “ Adelaide “!

We liepen weer over de Swolgenderheide, maar nu richting Venlo. Het mooie weer was ons weer goed gezind 20 graden en weer een zonnetje 🙆‍♀️! Via Het Spuitwater, Lottum kwamen langs de Asperges velden, die nog vol in het groen stonden. Prachtige plaatjes van het bos van Hoogheide en Houthuizerheide, wat een mooie omgeving. In Grubbenvorst kon ik het niet laten om me zelf te verwennen met een warme Brusselse waffel. Echt een calorie bom, daar ging al mijn verbrande calorieën 😩, maar het was de zonde waard 😘! We moesten met de pont de Maas over om Venlo te bereiken. Weer een goed wandelweekend, gewoon tof om dit met mijn mannetje🫶 ❤️ te mogen doen. Tik hem maar weer aan 🙌, ouwe!

Met 43 km in de benen reden we weer 2 uur terug naar Voorhout!

We werden bij Ils en Erik verwacht om nog een borreltje te drinken! Een betere afsluiting was er niet 😘! De volgende dag vertrok ik richting AUSTRALIË 🇦🇺 ! Voor het volgende avontuur 😱🥳🇦🇺🎊😜!