Maandag 14 November

14 november 2022 - Melbourne, Australië

14/11: Al vroeg ging het wekkertje, we wilde namelijk voor 10 u in de parkeergarage in het centrum van Melbourne zijn. Dan betaalde je maar 14 Australische dollar voor de hele dag, anders zou het per uur gaan en dan zou het oplopen tot 46 dollar…… dus een wijze keus om op tijd te gaan. Het zou het museum worden en de stad bekijken. Het museum was zeker de moeite waard. Er werd veel over de oorsprong en gewoontes van de Aboriginals verteld en de invloed van de kolonisten. Sander en ik waren heel nieuwsgierig naar de kano’s 🛶 en hoe het nu met die zeilen zat…… daar zijn we niet veel wijzer van geworden dan onze eigen fantasie 😜! Na de Aboriginals, kwamen we bij de prehistorische dieren terecht en natuurlijk nog een stuk geschiedenis van Melbourne, dat draaide voornamelijk om de paarden 🏇🏇sport.  Toen we het museum verlieten kwam de regen helaas met bakken uit de hemel!! 🌧🌧!
We zochten een vegan eetgelegenheid op om te lunchen. Weer heerlijk gegeten, voor mij is vegetarische zijn prima, sorry Huub 😬.
Toen werd het tijd om richting  Gelong te gaan om onze Ferry te halen richting Tasmanië. Dit verliep vlotjes, voor we het wisten stonden we met auto 🚘 en al op de boot. We hadden mooie ruime stoelen, dien in slaapstand konden. De overtocht  zou  ongeveer  11 uur zijn…. Mooi  de tijd om een tukkie 😴😴 te doen 😘😘! Al hoewel het er ruig aan toegaat 😱! Morgenochtend zetten we de volgende stappen op Tasmanië 👍.