15/11

16 november 2022 - Melbourne, Australië

15/11: Na een wat onrustige nacht meerde de boot aan in Dovenort, Tasmanië. Het eerste wat we deden nadat we van boord reden, was een cappuccino ergens scoren. Maaike had mij al gewaarschuwd dat het best koud kan zijn in Tasmanië…….dat was het ook 4 graden.  Nadat we ook nog een overnachtingsplek hadden uitgezocht, gingen we eerst daar naar toe om alvast de tent op te zetten. Dat was een lastig dingetje…… er stond heel veeeeeel wind. Voor overnachtingsplekken waren weinig andere opties. Een ander probleem was dat er geen internet was, dus geen info konden opzoeken over weersverwachtingen, enz.…… 😩! Nadat de tent eindelijk  stond, reden we naar het visitors center voor informatie over het weer en wat er aan wandelingen waren. Maaike adviseerde al eerder om handschoenen te kopen, dat advies nam ik niet serieus……. Stom natuurlijk… het was zo koud dat direct daar handschoenen kocht dat was geen overbodige luxe.  Het weer zou vandaag niet veel beter worden, maar in de loop van de week was er meer hoop op betere temperaturen. Rond het middaguur reden we richting Cradle mountain, één van de vele  national park in Tasmanië. Dik gekleed ( 2 broeken over elkaar aan, thermoshirt, trui, vest, jas, muts en…… handschoenen) durfde we de wandeling rond het meer wel aan. Tijdens de tocht hadden we sneeuwstormen 🌨 en lagen er hoopjes ☃️ sneeuw. Gewoon een koude, natte tocht, maar wel heel mooi. Het was zeker niet vlak, we klommen en daalde regelmatig stukken. Na een kleine 3 uur waren we het meertje rond. Terug bij de tent heeft Sander toch nog weten te koken. We nuttigden de maaltijd in de auto. Hier maakte we ook maar een soort van bioscoop van 😜! Na de film gingen we zeer dik aangekleed naar bed, het  zou -1 graad worden. In een tentje een beetje frisjes, maar geen andere optie 😩!