Vrijdag 11 november

12 november 2022

11/12: Na toch een tamelijke rustige nacht qua weer, maar ik wel wat onrustig sliep door al mijn muggenbulten…… het jeukte vreselijk, werd ik toch uitgerust wakker. Na een lekkere douche en een ontbijtje vervolgde we onze Great Ocean Road.  Deze liep door het Port Campbell National Park. Onze eerste stop was een uitkijkpunt The Grotto, waar we weer niet de enige waren. De rotsen en kust worden gevormd door de erosie van de golven van de zee. Daarna bezochten we nog 2 uitkijkpunten, waaronder “The twelve apostles”. Het zijn nu nog maar 8 rotsblokken in de oceaan, de andere zijn door moeder natuur kopje onder gegaan! We zagen ook een mierenegel. Hij bleef niet echt stil zitten, dus hij was lastig vast te leggen op de gevoelige plaat 😜. Hij is een stuk groter dan de egels 🦔 bij ons. Ik denk 50 cm en zijn neus wel 10 cm lang. Ook zijn stekels zijn natuurlijk groter, kortom, bijzonder om hem te zien. Uiteindelijk zochten daarna onze overnachtingsplek op Parker Hill  Campground. Een plek midden in de natuur met alleen toilet en een koud water kraan. Er liep een Walibi op het pad toen ik richting de toilet liep. Deze was gelukkig banger voor mij dan ik voor hem 😱! Vanaf onze tent kon je de zee zien en horen. In eerste instantie stonden we er alleen, maar binnen het uur waren alle 10 de plekken gevuld met vooral campers. Sander zorgde weer voor een heerlijk maaltje….. wraps! Gelukkig hadden we minder last van muggen 🙏!