10/11

11 november 2022 - Melbourne, Australië

Vandaag werden we wakker met regen 🌧 ! We wisten dat het weer om zou slaan, veel regen en wind werd er voorspeld. Om 6.30 u ging het wekkertje, op dat moment was het even droog…. Dus snel ons kamp opbreken, zodat we  het zo droog mogelijk ingepakt kregen. Helaas was de tent net, maar dat was niet zo erg. We nuttigden ons ontbijt in de overdekte camping keuken vertrokken rond een 8 uur, nu wel richting “ The Great Ocean”! Wel jammer dat het nu regenachtig was, geen 26 graden meer maar 18. Onderweg kruiste nog een kangoeroe ons pad, deze bleef even voor onze auto uit rennen, maar uiteindelijk koos hij toch het hazenpad 🦘….🐇😉! Onderweg nuttigde we een cappuccino in Tiny Café & Boekshop in Tower Hill. Hier bezoekten we ook het plaatselijke natuurgebied voor een korte wandeling. Hier liepen Emoes, een soort van kleinere struisvogel. De wandeling was kort….. koud en heel veel muggen 🦟. Maaike weet hier weer alles van 😜! Uiteindelijk belande we op The Great Ocean Road”. We bekeken 2 uitkijkpunten, waar we diverse  oude overgebleven rots partijen te zien kregen. Door dit weer zag het er iets minder aantrekkelijker uit. Rond 14 uur zou het even droog zijn, mooi moment om onze tent op te zetten. Niet makkelijk met zoveel wind, uiteindelijk stond de tent .... met de auto 🚙 goed gepositioneerd hopen we niet weg te waaien. We gaan het beleven 🤔.
Om 19 u brak het onweer, met veel wind en regen los! Gelukkig hadden wij onze spullen veilig gesteld….. geen natte voeten of tent. Wij hebben gewoon lekker in de camping ruimte gegeten en  spellentjes gedaan. Nu liggen we heerlijk in ons tentje. Hopelijk geen narigheid vannacht.

1. Ilse:
    11 november 2022