9/11

10 november 2022

vannacht toch naar toilet gelopen, ik liep slalommend tussen de kangoeroes door. Deze trokken zich niets van mij aan, gingen niet opzij, maar gingen door waar ze mee bezig waren….. gras eten, poepen en rond scharrelen, zo cute 🥰. Toen ik terug de tent in wilde viel letterlijk met de deur in de tent. Waardoor ik bijna tussen Maaike en Sander kwam te liggen…. 🤭. Deze schrokken zich een hoedje…… Sander dacht “wat moet mij schoonmoeder naast me” en Maaike dacht, “ What the fuck happend” ! Gelukkig sliepen ze weer verder toen ik veilig op mijn eigen luchtbedje lag. De volgende morgen maakte we een korte uitstap naar een waterval Splittes Fall. Tijdens dit loopje 🚶‍♂️🚶‍♀️, misten ik, zowaar mijn wandelstokken…..😬, het was iets rotsachtiger dan ik verwachte. Dus vanaf nu “ never leave white out it”. Na een lekkere lunch stapte we weer in de auto om een “echte” Wandeling te doen! The Briggs Bluff, 6,5 km naar de top 🏔🏔🏔met een stijging van 597 m ( 717 m Metze delen die je stijgt en daalt tijdens de wandeling). Het was een behoorlijk tocht met veel klimpartijen over rotsachtige gebied om hoog klautert en goed kijken waar je je stokken neer zetten, maar ook nog eens geconcentreerd je voeten plaatsen. Onderweg kwamen we een mooie waterval tegen, waar  je door heen richting omhoog moest. Af en toe even stoppen om een foto te 📷 maken was zeer welkom  dan kon ik even op adem komen. We liepen over de kam van de berg richting de volgende, mooie heide Velde kleine bergmeertje. Met mijn, soort van strand👒 hoed (volgens Maaike), was ik wel blij. De zon scheen goed, denk wel 30 graden en het waaide regelmatig, maar de hoed bleef netjes op mijn bolletje. Er zijn momenten geweest waar we dachten, keren we om of gaan we door…….? Maar we liepen stug door. De uitzichten waren de moeite waard. Na 2,5 uur bereikte we de top. Je zou zeggen 6,5 km in 2,5 uur pfffff wat een slakken, niets is minder waar. Er staat voor de gehele tocht ongeveer 6 uur. Dat is heen en terug. Het was de moeite waard. Op de top hebben we wat gedronken en een broodje gegeten. Als toegift een handje zoute pinda’s. Even weer energie opdoen voor de weg terug naar beneden. Ik was super trots 🥹 op mezelf dat ik de top gehaald had (opgeven staat niet in mijn woordenlijst), nu weer naar beneden. Waar we het meeste last van hadden waren de vliegen en muggen 🦟🦟🦟🦟 . We letten steeds opgeklaard of er een mug gelande, dan werd er menig tik uit gedeeld. Sander heeft “met permissie” zijn schoonmoeder redelijk wat gemept! Hij liep namelijk achter mij. Helaas heb ik toch tientallen muggen bulten op gelopen. Na 4.46 u waren we weer beneden. Een mooie tocht om op terug te kijken. Het koste wat moeite maar dan heb je ook wat….. gepresenteerd 🥹. Inmiddels was het al 19 u. en besloten om uiteten te gaan, hadden we tenslotte wel verdiend. We moesten ook nog 40 min terug rijden naar onze campingplek….. ! Helaas geen plek in de plaatselijke restaurant, dus Sander moest toch koken 😘, het werd Curry en het smaakte uitstekend. We zouden optijd naar bed, want morgen gaan we richting de “The Greet Ocean read”! En er werd al rond 7 uur regen voorspeld, dus het wekkertje ⏰🔔 werd op 6.30 u gezet, zodat we misschien alles nog draag konden inpakken 😏! Vandaar het wat verlate verslag ……..!