Dinsdag 8 november

8 november 2022

8/11: Hoera Ilse is jarig 🎈🥳🎉……tenminste bij ons al, maar voor haar duurt het nog een halve dag in verband met het tijdsverschil ! Maar alvast van harte gefeliciteerd 😘. Straks proosten we op je 😉.
We deden aan het ontbijt nog een spelletje voor dat we de boel inpakte om richting The Grampians reden. Dit is een berggebied 🌄 waar we een paar wandelingen wilde doen voor dat we aan The Greet ocean- road gaan beginnen. Het was een ongeveer 2 uur rijden om in het nationaal park Grampians te komen. Onderweg pakte we nog een kop cappuccino mee. In Grampians reden we direct langs het visitor-center waar we alle informatie verzamelende. Direct daarna zochten we een overnachting plaats. Dat werd de Camping place " Breeze", voor 2 nachten. Het opzetten van de tent en het inrichten kost ons inmiddels een kwartier…… ieder zijn taak 😉! Tijdens de lunch besloten we om in de namiddag een wandeling naar een uitkijkpunt te maken omdat het toch we warm was. Na de lunch deden we wat rustig aan. Om 16 uur maakte we ons klaar voor de wandeling. Ik zou voor het eerst mijn berg wandelstokken gebruiken, wat een ondingen, wat een geklungel, maar uiteindelijk was ik er wel blij mee. Het was een gevarieerde wandeling met veel rotsachtige padden wat best steil omhoog gingen. Gelukkig kon ik met mijn stokken  goed mijn evenwicht bewaren en voor al naar beneden toe kwamen ze goed van pas. We liepen een tocht van. 5,5 kilometer met een hoogte verschil  van 380 meter en het uitkijkpunt lag op 750 meter.  Het uitzicht was echt de moeite waard. Ik  belde nog even met Huub ( face-time)  zodat hij ook nog even kon meegenieten. Terug op de camping bleek dat er heel veel kangoeroes 🦘rond
liepen, die gewoon tussen de tenten en campers door huppelde en lekker rond graasde. Nu snap ik waar al die poep vandaan kwam, het was gewoon kangoeroe poep .. 🤣! Zo schattig,  je kon ze van heel dichtbij fotograferen en bekijken, ze trokken zich nergens wat van aan. Diverse kangoeroes met een kleintje in de buidel 😱. Sander was ondertussen in de camping keuken  een koningsmaal aan het maken. Gebakken aardappeltjes, groene asperges en een stuk Chicken- tenders ( Vegi of course )  Het smaakte weer best, echt een topkokkie 👍!   Ondertussen nog geprobeerd om Ilse te bellen en even te proosten, maar die sliep nog waarschijnlijk….. , dus Ils, “Proost 🍷” en een dikke kus van ons , en  een fijne dag gewenst 😘.  Wij gingen nog even lekker douchen en zochten onze slaapzak op. Met de kangoeroes als buren, is het Australische gevoel nog sterker!

1. Ilse:
    9 november 2022