Mei 2022

22 juli 2022 - Voorhout, Nederland

Met het feest van Luuk sloten we april af en beginnen we aan mei! Wat gaat die tijd hard.

We kinder weer lekker genieten van Louie, die regelmatig komt. Ze heeft kennis gemaakt met haar Tante in Australië, heerlijk met beeld bellen. Dit vond ze reuze interessant.

Op 12 mei de dag van de verpleging, werden de IC’s van het Alrijne en het LUMC uitgeroepen tot Leidenaren van het jaar. Hier mochten wij alle een dinercard voor in ontvangst nemen.

Begin mei waren maaike en Sander in Argentinië 🇦🇷 waarde onder andere Spaanse les volgde.Ze bezochten daar o.a.Buenos Aires, Boca en Cordoba. Hebben de watervallen van Argentinië, maar ook van Boliviaanse zijde bekeken. Eind mei staken ze de grens over naar Bolivia.

Halve wegen mei hadden wij 2 weken vakantie. We verlieten de haven op 20 mei met regen die eigenlijk niet ophield. We gingen via Rotterdam, waar we nog een bezoek brachten aan de kleding winkel van Stephany. Lekker geluncht in de historische haven van Rotterdam. Via Arkel voeren we naar Den Bosche. Hier hebben we een aantal nachten gelegen. Natuurlijk mocht een Bossche Bol van Jan de Groot niet ontbreken 👍! Daar staan de mensen voor in de rij, wij dus ook….. ongelooflijk. Na Den Bosche voerende we naar het vertrouwde Heusden. In Gorinchem werden we getrakteerd op een balkonscene van een operazangeres 👏! We lagen voor het eerst ook midden in de stad… was ook de moeite Waard.

Langzaam zakte we af richting Vianen. In Nieuwegein kwamen we voor Fred en Marian te liggen….. waar we even mee borrelde en bij kletsen. Hier kocht ik nog een nieuw outfit voor het grote Alrijne feest.

Via de Hollandse IJssel kwamen we in Montfoort, Boskoop en uiteindelijk het Aarkanaal. Dat kwam mooi uit, want het Alrijne feest was bij de Zegersplas, hier kon ik mooi op het fietsje 🚲 heen.

Het Alrijne Feest 🥳🎊🎉, was weer een waar spektakel met foodtruck, diverse podiums met muziek en waar reuzerad 🎡! De avond sloot af met een concert van het disco orschestra 🕺🪩💃🏻! Was weer een geweldig feest waar 2500 Alrijne collega’s van genoten.

Aan deze vakantie kwam weer een eind. Het was een beetje luie vakantie, weinig gewandeld, weinig gefietst. Het weer zat niet echt mee, was wat koud en de zon ☀️ heeft zich die 14 dagen weinig laten zien 😩. Wat we wel hebben gedaan zijn veel spelletjes .

Na de vakantie ging Huub weer verder met zijn hout project….. en het nodige schilderwerk.

Louietje was weer diverse dagen op de, dat is elke keer weer een feestje. Heerlijk genieten van het kleine moppie, wat elke keer weer nieuwe ontdekkingen doet!

Voor de verandering was ik met mijn weer eens thuis met mij verjaardag en kon het gevierd worden, 61 is niet bijzonder, maar toch……!

De zoon van Huub trouwde 22 juni, hier mochten Jan,Sonja, ma van Leeuwen en wij getuigen van zijn….. 😉!!

Maaike en Sander maakte weer bijzondere dingen mee. Die waren onder andere in Argentinië 🇦🇷, Bolivia 🇧🇴 en Peru 🇵🇪! Maakte Mountains tochten mee, waarvan ik blij was dat ik het niet van tevoren wist. Beklommen gletsjer, waarbij ik het al benauwd krijg bij het bekijken 👀🙈 van de filmpjes. Gewoon te veel om op tenoemen wat die 2 beleven…. Geweldig 🤩!

Op 7 juli was de grote rampen oefening van ons Ziekenhuis, waar 250 mensen aan meededen. Ambulance 🚑, Lotus slachtoffers en andere ziekenhuizen die ons kwamen observeren. Ik mocht in de ambulance hal samen met artsen de slachtoffers ontvangen. Was een spannende oefening, leerzaam, maar achteraf heel erg leuk om er aan mee te doen.

Ondertussen bereide we ons voor op de komst van Nienke en Chris……. Na bijna 6 jaar weer even terug in Nederland 🇳🇱!