Maart roert zijn staart en April……

26 juni 2022

Huub vierde zijn 63 ste verjaardag weer als van ouds, gezellig met familie en vrienden. Huub wist niet beter dat ik zou werken, maar die dienst had ik weg geruild. Natuurlijk moest ik huub🫢😱 overvallen op de boot! Die dacht een lekker avondje te kunnen klussen 🤣🤣! Ik had een tafeltje geboekt bij “De Oude Heren” in Lisse. Verrassing was zeer geslaagd. Hij werd getrakteerd op een vuurpijl op zijn toetje 🤣🤣🧨.

Van Maaike en Sander kreeg. We nog mooie reisverhalen over Puerto Escondido, waar ze pas geboren schildpadjes 🐢 richting zee hielpen, wat weer mooie foto’s opleverde. Hierna ging gen ze door met een bus richting Palenque, waar ze in een groene oase terecht kwamen. Daar overnachte ze midden in de jungle, waar ze wakker werden gehouden door Brulapen 🙉🙉! Via Roberto Barrios reisde ze verder.

Huub werd door Louie getrakteerd op een bijzondere whisky, waar ze uiteraard zelf mocht helpen uitpakken.

Inmiddels waren Maaike en Sander doorgevlogen naar Colombia om daar over te stappen naar Bogota. Deze overstap was een te lang, te koud en ongemakkelijk 🤔😫☹️🤨 Maaike en Sander gingen 14 dagen naar Curaçao om even tot rust te komen. Die hadden in de maand februari al zoveel dingen ondernomen en waren veel onderweg geweest, dat ze even een korte break in Curaçao hadden.

Hier studeerde Maaike ook nog “online” af 🥂🍾🥳!

Daar brachten Huub en ik een toost op uit, Top gedaan maaike…… cum laude!

Onze reislustige kids verruilde Curaçao voor Chili…. Punta Arenas, om precies te zijn.

Samen met Ils maakte ik regelmatig onze wandelingetje 🚶‍♀️, waar de bloembollen

Velden weer hun best deden om uit te komen.

Maaike en Sander wilde ook een wandelingetje maken, van maar liefst 8 dagen met een benodigd heden op hun rug. Het werd een waren beproeving. 8 dagen, 120 kilometer en geen water, electra of andere basis voorzieningen.

Voor mij stond er nog een afdelingsuitje samen met collega’s van de IC naar de indoorsneeuw 🌨 om winter spelletjes te doen.

Vrijdag…..oppassen…..spelletjes  doen….. en borrelen 👍

Hadden we zomaar eind maart vet veel sneeuw 🌨 er konden zelf sneeuw ⛄️ gemaakt worden. Maar 3 dagen later zaten we weer in het zonnetje buiten 🤦‍♀️!

Op mijn eigen wereldkaart probeerde ik bij te houden waar Maaike en Sander op dat moment verblijven….. best lastig 🤔.

Tijdens de vrijdagmiddagborrel kon onze vaste gast niet ontbreken, Pina 🐕.

Half april voeren we weer voor het eerst op de Kaag, het weer was redelijk. Onze Ria was weer in perfecte conditie. Huub had zijn bank/bed klus en de Nieuwe kubussen perfect aangepast. Ons vaste plekje ( Ria Plekje) zorgde weer voor mooie plaatjes.

Boukje ging tussendoor nog 2 honden naar Malaga brengen, even 2500 kilometer heen en….. terug in 4 dagen gedaan. Wat een stoer wife 👊!

Eind April weer, Huub en ik gingen nog een lang weekend naar Spanje 🇪🇸. Deze ticket waren nog van 2021 dat van wegen de Corona maatregelen nog waren blijven liggen.

We vlogen 🛫  naar Alicante en gingen vervolgens met een huurauto naar Altea.

Het weer was helaas niet best, we kwamen aan in de stromende regen 🌧 ☂️. De putdeksel kwamen omhoog, zoveel water kwam er naar beneden. Ondanks het matige weer hebben we wel leuke dingen gedaan. Lekkere wandelingen gemaakt en lekker gegeten. Altea is gewoon een mooi pittoreske en authentiek  stadje. Met een bergachtig gebied er omheen. Helaas was het zeewater te koud om er een duik in te nemen.

Onze luuk werd 60 jaar, daar was op 30 april een suprice party voor georganiseerd. Wat was hij verrast…..heel gedaan 👍! Natuurlijk hadden we, als buurtjes weer voor lied en een origineel kadootje  gezorgd.