22/11

22 november 2022

22/11: Vandaag een betere dag wat het weer betreft. Het zonnetje  ☀️ scheen toen we wakker werden. De wind was iets gaan liggen. Vandaag bleven we op dezelfde plek, dus geen haast.  Na het ontbijt gingen we even voor een boodschap naar het door en zochten we een koffie ☕️ bar op voor onze dagelijkse cappuccino. Hier raakte we met een ouder stel aan de praat die uit Brisbane kwamen. Ze waren zeer geïnteresseerd in Maaike en Sander.  Ze vonden her erg leuk dat Maaike en Sander volgende maand naar Nieuw-Zeeland gingen.   Ze gaven gelijk tips en wat ze zeker moesten gaan zien. Er werden ook adressen gegeven van familie die daar wonen en waar ze zeker terecht konden. Altijd handig om dit te hebben….. je weet maar nooit, waar het goed voor kan zijn 😜!

Hierna reden we naar het startpunt van de wandel 🥾 die voor vandaag op de planning stond,  "The WineGlass Bay Hazards Beach Circuit". Een mond vol, haha!  Het begon met een behoorlijke klim naar de "The Wineglass Lookout". Hier kwamen we hetzelfde oudere stel weer tegen, die nogmaals uitgebreid informatie uitwisselde  waarna zij verder gingen. We maakten nog foto’s 📷 van het uitzicht en keken wat rond om vervolgens weer verder te gaan.  Nu moesten we weer eens  afdalen om bij het strand te komen. Onderweg naar beneden…… jullie raden het al, kwamen weer hetzelfde stel tegen. Die hadden wat moeite om naar beneden te komen en liepen wat traag. Om niet onbeleefd te zijn namen we hun tempo aan en kletsten we weer met elkaar. Eenmaal op het strand werden er nog diverse foto’s gemaakt en namen we definitief afscheid, want het stel zou dezelfde weg terug nemen. We konden nu ons eigen tempo aanhouden. Dat dachten we…… bleek dat het bospad erg modderig was en stond je soms tot je enkels in de blubber!! Hier was al voor gewaarschuwd, voor we er aan begonnen, maar we dachten, dat het wel mee zou vallen, niet dus 😔. We moesten echt allerlei gekken sprongen en manieren via boomstronken en takken om onze voeten  👣👣 zo droog mogelijk te houden. Ook werd het smalle pad regelmatig versperd door omgewaaide bomen, 🌳 en afgerukte takken. Het had de afgelopen week erg gestormd en 🌧🌧 geregend, wat invloed had op de natuur ….. ook op het tempo van ons! Even werd overwogen 🤔 om weer om te keren, omdat het soms onbegaanbaar was. Maar Bikkels die we zijn, gaven niet op. We vervolgden de route over smalle en natte paden, die uiteindelijk weer over gingen in klimmen en dalen. Het was zeer afwisselend, we kwamen opgegeven moment weer een stuk over het strand om vervolgens weer omhoog het bos in te gaan. Zo hadden we een wandeling van 11,5 km met behoorlijk wat hindernissen! Het was de moeite waard, mooie uitzichten, goed voor mooie plaatjes. Het weer was prima, lekker zonnetje en goede temperatuur. We liepen in korte broek 👍! Tegen het eind van de tocht ging er een behoorlijke wind opsteken. We maakten ons zorgen over de 😱 tent, maar die stond nog. Hij klapperde wel alle kanten op, scheerlijnen wat strakker gezet en de haringen gecontroleerd. Die blijft wel staan 😬, hopen we. De wind was inmiddels stormachtig. Koken had geen zin, je gas-brander waaide gelijk weer uit, dus gingen we uit eten. Wel verdiend, vonden we 😜. Goede afsluiting van de dag. Nu hopen dat we vannacht niet uit onze tent waaien, die klapperd alle kanten op. Met op de achtergrond ook nog de razende zee er bij en die enorme windvlagen, zal rustig slapen 😴 lastig worden🙏! We gaan het beleven 😘