Mei-juni-juli

1 oktober 2020 - Voorhout, Nederland

Van de Corona zijn waren we zeker nog niet af, maar er kwam wel een verruiming van de maatregelen. Dit mede door het mooie weer, mensen konden weer naar buiten. Verpleeghuizen mochten weer langzaam hun deuren openen. Er blijft wel een 1,5 meter samenleving.....!!!

Begin mei gingen Huub en ik weer een weekend ontspannen, varen en overnachten op de kever. Borrelen met Jan en Sonja “op afstand”.

Op Hemelvaartsdag gingen Erik en Ilse een dagje mee varen. Het was voor hun de eerste keer. Rondje Drechtsteden-Alphen- Zoeterwoude-Kaag. Ilse zat als een prinses, wuivend 👋 naar alles wat voor bij voer. Zoals het natuurlijk hoort 🤣.  Het werd een zeer geslaagde dag, veel zon ☀️, goed temperatuur en zeer goed gezelschap. Op de Kaag kwamen we Luuk en Olet tegen, die ook aan boord kwamen. Uiteindelijk eindigde het in een gezellig 🥂🍻onderonsje wat niet echt Corona proef was 🤫! Die 1,5 meter was niet makkelijk. Het was wel een dag met een goud randje. Of Ils dat ook vind 😉😘?

De weken daarop ging Huub klussen bij Erik, de slaapkamer op nr 16 moesten nodig opgeknapt worden.

Het pinksterweekend lagen we aan het Aarkanaal. Het was een super warm weekend, waarbij zelfs de kids bij ons kwamen chillen, lekker zwemmen en bijkletsen.

Begin JUNI begon onze vakantie. Het weer werkte niet echt mee, koud en regenachtig zou het worden. We besloten maar om een rondje Noord Holland te varen. We starte bij in Haarlem, waar we een prachtig plekje hadden in het centrum. Na een paar dagen vaarde we richting Alkmaar, vervolgens Purmerend, waar we heerlijk van de sushi 🍱 genoten. In Amsterdam vierde ik mijn 59 ste verjaardag, met een wandeling door de stad en eten aan het IJ! En met de pont over naar het centrum met mondkapjes 😷.Het zonnetje ☀️scheen, speciaal voor mij. Er waren nog steeds veel Corona maatregelen van kracht. Hier werd je toch steeds mee geconfronteerd. Voor ons was het met de boot eigenlijk geen belemmering. Behalve als je op een terrasje wilde zitten, dan moest je soms even wachten of van tevoren reserveren. Onze tocht voer verder door Amsterdam richting Ouderkerk aan de Amstel, door de Vinkeveense plassen om in IJsselstein weer een paar nachten te blijven liggen. Via Haastrecht eindigde we aan het Aarkanaal. Deze vakantie hebben we in totaal 300 km gefietst 🚲en wat minder gewandeld.

In JULI werd de verjaardag van mij en het behalen van Bouk haar diploma gevierd. Dit was eigenlijk de 1 ste keer weer dat er een familie bijeenkomst was. De kids waren er en onze vrienden en niet te vergeten ma van Leeuwen. Was een gezellige avond waarbij er spelletjes gespeeld werd, BBQ en cocktails 🍹 🍸 gemaakt werd. Even genieten van het samen zijn, Corona even vergeten😬!

Huub en ik zouden 5 dagen naar Spanje gaan, naar Erik en Ilse, maar door de Corona regels was dat niet mogelijk, maar ook niet verstandig. Dus Erik en Ilse gingen met ons mee op de boot. Het was voor het eerst dat we slapers aan boord zouden hebben. Huub heeft een slaapplaats gecreëerd in de Kuip, zodat er wat meer privacy zou zijn.

Woensdag 29 juli stapte Erik en Ils  aan boord het zou : kever- Haarlem-Amsterdam-Kever worden. Het weer was uitstekend met veel zon ☀️. In Haarlem hebben we de  Sail Amsterdam (soort van 😉) voorbij zien komen. Een boten optocht van wel 30 boten  kwamen voorbij. Ils had de VIP plaats, ze bleef zwaaien 👋 🤣! Ondertussen verkocht huub nog even mijn oude goud, ontving er een leuk zakcentje voor 😉.

De volgende morgen voeren we richting Amsterdam, waarbij we nog even door een sluis moesten. Het was er bizar druk, boten lagen zij aan zij. Onze Erik, toch niet zo ervaren...... vroeg aan de Kaptein die naast ons lag “blijft u hier liggen vannacht”......🤣😂🤣😂🤦🏻‍♂️🤦‍♀️!! Zelf ils had het gelijk door...... Erik houd je mond, was haar reactie 🤫. In Amsterdam hadden we een mooie ligplaats aan het IJ. Ook loetje was onze buurman. Al snel besloten we om daar te gaan eten. Een bezoekje aan het centrum van Amsterdam mocht niet ontbreken. Met de pont  😷, richting het centrum, om op een terrasje neer te strijken. Bij loetje een biefstuk eten...... was een minder goed succesvol ! Erik kreeg hier een bord hete jus in zijn schoot 😔geworpen. Tot overmaat van ramp, had hij ook nog een witte broek aan. Dit was niet te verbergen en het personeel van loetje ging hier helaas wat te nonchalant mee om, beetje jammer. Gelukkig kon Erik toch snel van broek wisselen. Zaterdags vaarde we door Amsterdam terug naar het kevereiland. Ook Jan en Sonja waren van de partij. S’avonds heerlijk gebarbecued met zijn alle. Er waren veel sterke verhalen en sterke drank...... ondanks dat Erik de volgende morgen een weddenschap had lopen. Hij zou samen met “die ouwe van Ferdinand “ een rondje Kohorn zwemmen, 3,5 km. Hier was al 2 weken over gespeculeerd...... RED TIE HET OF RED TIE HET NIET.... ! Zondag om 10 uur lag Erik in wetsuit 🏊 in het water, zich vastbijtend om de finishlijn te halen. Onze topper ging zijn eigen grenzen over, maar kwam 10 minuten eerder op de finishes dan “ die ouwe van Ferdinand”! Maar ze hebben het beide geflikt.... toppers 🏆! Daar moest op gedronken worden 🥂🍾🍷🍸🎊🎉🍻🎈🍹.

Outlook voor iOS downloaden