Vakantie juni 2021

5 augustus 2021 - Voorhout, Nederland

Net voor 13 u vertrokken we uit Warmond, onze missie was om door te varen tot aan Rotterdam. Het was schitterend weer en dat zou de eerste deel van onze vakantie zo blijven.

Alles zat mee, bruggen, sluizen en een passanten plek in WSV IJsselmonde!

In 6 uur gevaren, Warmond naar Rotterdam …… niet slecht 👍!

S’avonds kwamen Bram en Leny nog een bakkie ☕️doen….. vaar bekende. Ook gezellig om even bij te kletsen.

11 Juni : volgende missie ….. om voor 17 u Arkel te halen. Daar hadden we een mooi plekje gereserveerd…… met een missie….. 😜! We lagen om 14 u op het mooiste plekje van de jachthaven 🛥 van Arkel.

Mooie graskantje, heerlijk zwemwater(Linge) en mooi weer in het verschiet 👌. Huub verwende om om 24 uur al met mooie kado’s, zo lief.

12 juni de grote dag….. ik werd 60 jaar 🥂🍾🎉🎊😜! S’morgens nog even de laatste bootschappen gedaan.

Het werd een super gezellige dag…. De kids hadden voor heel wat verrassingen gezorgd. Allemaal hadden ze voor een paar happy soks 🧦🧦gezorgd met een print op hun toepasbaar. Hier alleen al werd ik blij van, op werk is dat het enige waar ik mijn patiënten mee kan opvrolijken. Het valt ze namelijk altijd op dat ik leuke sokken of klompen aan heb.

Verder waren er natuurlijk de nodige posters met mijn foto erop en een slinger met 60 jaar er op. Het was niet te missen dat ik 60 jaar werd. Er was ook nog een felicitatie video gemaakt, waarbij heel wat mensen mij verraste met een filmpje.

Een hele mooi weekend werd het met de kids en mijn beste vrienden Erik en Ilse. We hebben gezwommen 🏊🏊‍♀️⚽️spelletjes ⚽️gedaan, gebarbecued 🍗🍖en vooral gelachen.

13 juni, starten we met een ontbijtje 🍳🧇🥣gezamenlijk in het hotel van Gorinchem, waar de kids hadden overnacht, om vervolgens weer terug naar de haven te gaan om nog van de mooie 😎👙🕶dag te genieten.

Rond 18 u waren de kids, Erik en Ilse weer richting huis. Wij konden met een wijntje 🍷lekker nagenieten.

14 juni… even lekker fietsen 🚴‍♀️, maar we zijn uiteindelijk niet verder dan Gorinchem gekomen, waar we op een terrasje neerstreken….. het was te heet om te fietsen.

15 juni nu was het weer prima om een fietstochtje te maken….. het werd Leerdam , Geldermalsen en weer terug. Onderweg hebben we heerlijk geluncht bij een plaatselijke fruitboerderij. Het werd een tochtje van 60 km….. niet verkeerd, maar mijn billen voelde dat wel 🤣😜!

16 -17 juni besloten om nog wat nachten bij te boeken, het plekje was te mooi, zwem water, schaduwplekjes om de warme dagen van 30 graden + door te komen.

18 juni….. op naar ’s-Hertogenbosch. Wat een gezellige centrum, heel veel terrasjes. De stad bruist van het Brabantse leven🍻🍷. We lagen midden in de stad aan een beveiligde stijger. Mooi weer, zonnetje ☀️ vol op, veel bootjes op het water⛴🚤, klein groot…… veel om te zien.

19 juni hebben we onze wandel schoenen 🥾 maar aan getrokken en hebben heerlijk 18 km door het Brabantse landschap getrokken, zonder blaren 🤣!

20 juni: tijd om weer richting huis te varen….. nog week te gaan hoor….!

Heusden een mooi lief, maar toeristische stadje. Mooie foto’s gemaakt. Ook een boodschap voor Erik en Ilse opgenomen, wat keertjes over gedaan, maar het is gelukt 🥂! De champagne 🍾 op tijd geopend op de film  🎥 🎞 gezet. Ilsje heeft daar, natuurlijk een traantje om gelaten….. 😘.

21 juni: vertrokken we richting Drimmelen. Helaas en grijze druilerige dag. De haven waar kwamen te liggen was mooi, maar saai. Er was een supermarkt op loopafstand. Het was een soort camping winkel, klein assortiment met toeristische prijzen 😬!

22juni: Na Drimmelen werd het Dordrecht, de Wijn haven of liever gezegd de Dijnhaven! Door al de bus boten en beroepsvaard wat over de Maas langs de haven ging beleven de kopjes lastig op de tafel staan. Maar het was wel een mooie haven, midden in de stad. We waren er lekker optijd, zodat we nog een wandeling 🚶‍♀️🚶‍♂️konden maken. Een mooie route van 15 km, langs heel wat mooie plekjes. We liepen langs Villa Augustus, 🏩 een prachtig historische hotel met enorme tuin er omheen, maar ook een moestuin waar alleen voor eigen gebruik werd geteeld. Een hotel met een biologische keuken. We wandelde door het Dubbelmondepark waar we rode Schotse koeien 🐮moesten ontwijken 😜! Dordrecht een mooi stad, maar niet echt mijn stad.

23 juni: deden we Delft aan, hadden een mooie ligplaats in de stad, mooi uitzicht over over de Maas…… ten minste dat dachten we. Toen we van onze stadswandeling terug kwamen, lag er een groot schip tegen ons aan die al ons uitzicht ontnam 😭😡!!!!!

Hier waren we niet blij mee, maar we konden er niets meer mee, dan accepteren. Delft is overigens een erg leuk historische stad, waar we zeker nogmaals naar toe gaan, maar niet meee met de boot 😜!

24 juni: meerde we al vroeg af, we wilde vroeg in Leidschendam zijn om, hopelijk nog een mooi plekje bij de sluis te bemachtigen. Dat werd beloond 🍀! Het was ook een hele warme zonnige dag….. heel fijn! Lekker van de zon genoten en niet veel gedaan. We waren albijna weer thuis….!

25 juni: Terug op de Kaag, nog 1 nachtje op de kever gelegen samen met Jan en Sonja…… zij kwamen ook terug van hun vast vakantie. Zij waren in zuid-noord Holland blijven varen. Lekker bijkletsen, samen eten, drinken en Ervaring uitwisselen.

26 juni terug in de haven……

Dat werd afgesloten met een etentje dat we van Jan en Sonja nog te goed hadden. Het werd het Havenkwartier in Katwijk. Een goede afsluiting van onze vakantie:

Warmond-Rotterdam-Arkel-s’Hertogenbosche-Heusden-Drimmelen-Dordrecht-Delft-Leidschendam-Warmond! ( 33 vaar uren en 144 euro aan liggeld)