Frankrijk

4 december 2019 - Voorhout, Nederland

Frankrijk 🇫🇷

Om 23 uur avonds vertrokken met de auto richting Dégagnac in  Frankrijk. Nog even een weekje van de zon ☀️ te genieten. Na ruim 12 uur rijden met af en toe een korte pauze, kwamen we rond 11 uur op de plaats van bestemming. Hans en Yvonne waren al een dag eerder gearriveerd. Hadden de koffie ☕️ al klaar voor ons.

Camping le gout de il, was een beetje thuiskomen. Hier waren we al diverse malen geweest.

Een aantal dagen met yvon en Hans opgetrokken. Naar markt  geweest, een museum bezocht en spellentjes gespeeld. Hans en Huub konden geen genoeg krijgen van het kubb. Een spel waar de houten paaltjes moet om gooien 🤣🤣.

Het museum wat we bezochten was de kunstenaar Ossip Zadkine  wat ook het beroemde standbeeld van Rotterdam heeft gemaakt. De man zonder hart!

S’Maandags vertrokken Hans en Yvon weer richting huis. Wij daar in tegen maakte een wandeling 🥾 in Marmiac. Het was maar 10 km, maar met flinke heuvels.

Mien had om 17 u weer haar dagelijkse borrel 🍷 uurtje. Gezellig bijkletsen met Mien en de gasten die er nog waren.

Verder bestond de week uit eten, zwemmen 🏊‍♂️ en borrelen. Gewoon lekker niets doen.

Heerlijke plat du jour..... elke dag in een andere plaats. Het is eigenlijk heel populair. Van tevoren reserveren is wel nodig.

Dinsdags in Le Vigan gegeten, donderdag midden tussen de wijnvelden in Le Caillau. Vrijdag’s samen met Mien in Marminiac.

Allemaal restaurantjes met hun eigen charme. In Le Caillau vond ik echt te gek! De omgeving de sfeer en het eten, top!

Zaterdagochtend vertrokken we al heel vroeg. Ik wilde nog graag even naar de Voorhouts feesten toe. De reis duurde met veel files en oponthoud, wat langer. We kwamen pas om 18 u aan, nog net op tijd om een drankje 🍷🍻 te doen om de buurtjes.

Onze vakantie zat er weer op, smaandags moesten we weer aan het werk.