Februari 2021 maand van weersomstandigheden ⛄️🌞

27 juli 2021 - Voorhout, Nederland

Tot onze verbazing werd het de eerste week van februari echt winter. Veel sneeuw 🌨 , heel veel sneeuw 🌨 en sneeuw ⛄️…..! Wat natuurlijk mooie plaatjes opleverde. De sloten en zelfs de Kaag werd een grote ijsbaan. Alle schaatsen werden uit het vet gehaald. Het was echt koud winters weer….. maar dikke ijspret.

Nienke en Chris gingen een geregistreerd partnerschap aan…… 👰‍♂️🤵‍♀️ met een permanent verblijfs visum  voor Nienke in het vooruitzicht. De kids kwamen weer gezellig eten.

Huub en ik gingen we weer een lekker weekendje Pieterpad wandelen. Het bizarre was, dat het in 1 week tijd van wintersweer 🛷🥶naar mooi lente ☀️🕶weer gingen. Wij liepen 2 etappes 🥾🚶‍♀️🚶‍♂️rond om Roermond. Verbleven in een hotel in het centrum van Roermond…… tussen allemaal  “ legen terrassen”!! Zo jammer, het was echt terrassen weer, maar vanwege de Corona was alles nog steeds gesloten 😭, jammer. In het hotel konden we wel eten bestellen, van een zeer beperkte menu kaart en op onze kamer nuttigen.

We liepen etappe 6 van Gennep naar Vierlingsbeek, 19 km. Heerlijk loop weer met wandelweer. Liepen over de Looier Heide, door Bergerbos over naar Broedersbosch. Een prachtig natuurgebied. Met het pontje van Afferden staken we de Maas over richting Vierlingsbergen, waar onze auto stond.

De volgende dag liepen we etappe 9….. 7 en 8, doen we later. Dit kwam ons beter uit. Deze route liep van Venlo naar Swalmen, 23 km lang. We parkeerde de auto in Swalmen en gingen met openbaar vervoer naar Venlo. We liepen via het wandelpark Tegelen, waar we langs het klooster van Tante Toos liepen, via Holtmuhle, Bruggen, Reuver in de gemeentebossen van Swalmen terecht kwamen.

Na deze tocht gingen we nog even bij Chris en Elize langs. Hun nieuwe huis hadden we nog niet gezien.

Gelukkig vertrokken we weer op tijd richting huis, we waren de avondklok helemaal vergeten. 0m 20 u reden we Voorhout weer binnen……..op tijd dus!

Maaike heeft een nieuwe lens voor haar camera 📷 wat hele mooie foto’s opleverde!!!!!

De maand sloten we af met een etentje bij Erik en Ilse, wat een echte  wiskey proeverij werd. Naar mate de avond voorderde, werden de mannen steeds luidruchtiger 🤣🤣🤣🤣!!