Maandag 7 november

7 november 2022 - Adelaide, Australië

7/11:Tijdens het ontbijt werd er natuurlijk spelletjes gedaan. Dit wordt de hele dag door gedaan, als we ergens koffie drinken of lunchen dan komt direct Maaike’s  spelletjes etui tevoorschijn en wordt er een spelletje gedaan. We houden inmiddels een soort competitie, de verliezer betaald aan het einde van de trip een etentje. Op zeker dat ik dat zal worden….. Maaike en Sander zijn lastige tegenstanders 😩!  Vanmorgen reden we eerst richting Mount Gambier waar we een Sinkhole bezochten. Dit is een grote krater dat ontstaat door onder grondse rivieren. Best bijzonder om midden in een stad een enorm gat is ontstaan, waar een soort van park in is gemaakt. Het is groen geheel met rond om een rots achting vochtig geheel waar Possum leven. Deze zie je voornamelijk nachts. Wij hadden het geluk 🍀, dat we ze zagen, er waren toeristen die ze met stukjes fruit te gooien uit hun leefruimte lokte. Het was een Possum met een kindje op haar rug.

Hierna picknickte we het park waar we ook weer een spelletje deden…. Met uitzondering dat ik dit maal won 🙌 !

Er bleek niet ver van waar we waren een meer te zijn dat alleen in november diep blauw kleurt. Dit konden we niet voor bij rijden. Het Blue Lake, was inderdaad diep blauw gekleurd, dit heeft ook weer te maken met de ondergrondse rivieren en het grondwater niveau…… verder weet ik het niet zo goed. Alleen hadden wij het geluk om het diep blauwe water te mogen aan schouwen.

Hierna reden we verder naar onze "" free camping ground""….in Mirino. We zijn nog niet aan “The Great Ocean Road” begonnen. We maken eerst nog een uitstapje berggebied The Grampian. Daar rijden we morgen naar toe.

Verder heeft Sander weer een pokebowl gemaakt, met wat hulp van ons. Maaike heeft wel weer haar best gedaan om een mooie zonsondergang vast te leggen