18/11

18 november 2022 - Melbourne, Australië

Toen was het tijd voor ons cappuccino, zonder spelletje, helaas. Low budget we are, maakte we ons overgeslagen ontbijt van uit de achterbak en aten al rijdend richting Hobart. Verloren tijd weer ingehaald.

Verder we gingen we via de The Pinnacle Road naar het hoogste uitkijkpunt van Hobart….. meer dan 1250 meter hoog! Dit maal met de auto, via een  smalle slingerweg toerden  we omhoog. Dit was Sander wel toevertrouwd. Onderweg mooie uitzichten, maar één maal boven was het te bewolkt  om mooi zicht te hebben. Dus stopte we op de terugweg op diverse punten, 18/11: Eigenlijk kwamen we vanmorgen te laat  opgang……. Omdat er een bepaalde planning was skipte we het ontbijt en zorgde dat we in een rap tempo alles weer ingepakt hadden en op weg waren naar onze eerste stop…… Mount Field nationaal park!  Wat een enorme  hoge bomen staan daar, geprobeerd dit te fotograferen om het thuis te laten zien.  Hier maakte we een wandeling naar Russell Falls.  Bij de waterval bleek er een Vogelbekdier te zitten. Deze laten zich nauwelijks te zien en zijn ook vrij wel onzichtbaar in hun omgeving. Laten wij de gelukkige zijn die diverse maal die ene vogelbekdier hebben mogen spotten. We hebben wel erg veel geduld gehad, maar dit werd beloond . Dit maakte onze tragen start van de dag weer goed . Hierna liepen we door naar Horse Shoe Falls. Dit ging via een behoorlijk lange trap met een groep bejaarde voor ons! Wie ons kent weet,  dat we hier niet achter blijven…….na een wat onhandige inhaal manoeuvre lukte dat ons. Horse shoe Falls leek boven de Russels Falls te liggen. Toen we weer terug liepen naar beneden kwamen de groep bejaarde weer, die nog op weg naar boven waren .  Die maakte nu gelijk ruimte om ons er langs te laten gaan  top. Eigenlijk  wel een beetje ontzag voor deze groep, want het was best een klimmetje….!

Verder we gingen we via de The Pinnacle Road naar het hoogste uitkijkpunt van Hobart….. meer dan 1250 meter hoog! Dit maal met de auto, via een  smalle slingerweg toerden  we omhoog. Dit was Sander wel toevertrouwd. Onderweg mooie uitzichten, maar één maal boven was het te bewolkt  om mooi zicht te hebben. Dus stopte we op de terugweg op diverse punten, om toch van het uitzicht te genieten.

In Snug vonden een Camping, waar we de komende 2 nachten verblijven. Het ligt aan de zee, aan de overkant zie je het eiland waar we morgen een bezoek aan brengen. Nu in ons tentje horen we de zee…….. hopen morgen op een mooie zonnige dag….! om toch van het uitzicht te genieten.

In Snug vonden we een Camping, waar we de komende 2 nachten verblijven. Het ligt aan de zee, aan de overkant zie je het eiland waar we morgen een bezoek aan brengen. Nu in ons tentje horen we de zee…….. hopen morgen op een mooie zonnige dag….!