16/11

16 november 2022 - Melbourne, Australië

Na een koud nachtje, de tent weer ingepakt en weer richting The Gradle Mountain gegaan om nog een wandeling te maken. Dit maal gingen we “crater lake circuit” lopen. Het is opnieuw een afwisselend e loop via houten vlonders, stenen trappen, en behoorlijk wat klimpartijen. Gelukkig ben ik in bezit van wandelstokken waar ik niet meer buiten kan 👍! Onderweg werden we weer getrakteerd op een sneeuwbui….. er was iets beter weer beloofd 🤔, maar helaas. De temperatuur lag gelukkig iets hoger. Maar boven de 10 graden werd het niet. Aan het eind van de wandeling kwamen we toch nog de Wombats tegen. Deze lijken op marmotten/ mollen, maar dan ongeveer 60-70 cm groot. Ze zijn zo goed als doof en blind. Ze blijven ook rustig zitten als je in de buurt komt. Maar je werd gewaarschuwd om ze niet te aaien. Dan zijn ze minder leuk 😱! Je kan ze wel uitgebreid fotograferen 📷. Dit doe je ook, want ze zijn te schattig.
Eenmaal terug in de auto, ging de verwarming op vol vermogen en reden we naar ons volgende slaap plek….. Queenstown! Nu een Camperpark met douche en een binnen keuken…… lekker luxe 👍!