Een nieuwjaar van start weer…..

30 september 2023 - Voorhout, Nederland

Januari 2023 alweer, wat zal dit jaar gaan brengen…… we gaan het weer beleven 😜😘!

Maaike en Sander verbleven nog steeds in Nieuw Zeeland en er verschenen regelmatig de mooiste foto’s.

Bed vrijdag is de vaste dag dat Louie bij heerlijk komt spelen op de Cayennehof. Zo gezellig om ze samen met het buurjongetje Vince te zien spelen.

Ondertussen werd het jaarboek 2022 weer gemaakt en afgerond. Wel blij mee, maar hij is eigenlijk wat te dik geworden, waardoor hij snel uit elkaar valt 😔😡! Helaas heeft de drukker 2 pogingen gedaan om het te verbeteren, maar het gaf geen oplossing.

Omdat in het jaarboek van 2023 te weinig foto’s 📷 van Erik en Ilse stonden zouden we nu meer foto’s maken. Dus 14 januari borrelde 🍷 we om te proosten op Nienke, waar we dus gelijk naar een foto momentje van maakte…… proost Nienke 😘!

Ella was 40 jaar dienst en ook al 35 jaar mijn collega en vriendin, dat werd met andere Collega’s groots gevierd. Er was een kookworkshop in de Zijlstroom voor de IC van het Alrijne. Veel gezelligheid en de drank vloeide goed 🤣🤣. Met als gevolg dat ik een drempeltje miste en er niet helemaal ongeschonden uit kwam 🙈🙊.Gelukkig heb ik Huub wat plak bijles gegeven 🤣🩹❤️‍🩹

Er werd op 21 januari natuurlijk geproost op Frans…… 😘!

Daar ging Januari en voor je het weet zitje weer in Februari. Het eerste logeerpartijtje van Louietje werd een feit. We haalde haar al om 9 uur op.

Ze zat al vrolijk klaar met haar koffertje 🧳.Natuurlijk hadden wij een leuk programmatje gemaakt om er een geslaagd weekend van te maken.

De eerste stop is de kinderboerderij van Sassenheim. Daar ben ik zo vaak met mij Kids geweest. Zo leuk, met al die geiten 🐐en schapen 🐑 . Tenminste dat dachten we, niet dus…… Louitje vond het niet 😩 leuk. Ze zetten het net nog niet op het brullen.. gelukkig.

We hebben als een hazenwind hond het park verlaten, dat werd hem dus niet.

Toen een gezellig rondje Sassenheim en weer hop,hop ,hop…. Richting de cayennehof. Dat is altijd goed, lekker spelen met bekend speelgoed 🪀🚂.

Na een lekker slaapje gingen we naar Jan en Sonja, die zouden Johan regelen…. (haha). Hier heeft Louitje lekker mee gespeeld, toch leuk zo een ouder neefje. .Het hoogte punt was de televisie.

De nacht ging eigenlijk niet slecht. Ze ging om 19 uur naar bed, maar werd om 23 u wakker. Uit eindelijk heb ik haar lekker in mijn bed genomen. Zo lief, kreeg regelmatig een aai of knuffel van haar. Ik heb weinig geslapen, maar louitje deed het best.

Ze was alleen al vroeg en gezellig wakker. Huub en ik hebben haar s ’morgens lekker bezig gehouden zodat ze s ’middag  een lekker dutje kon doen.

Dat deed ze ruim 3 uur, ik werd er eigenlijk onrustig van…. Zolang! Rond etenstijd kwamen Steef en Florian, die hadden een heerlijk weekendje  samen gehad. Wij hebben heerlijk van Louitje genoten, maar waren aardig afgedraaid.

Het was zeker voor een herhaling vatbaar.

Februari was ook de maand dat Hidde 👨‍🎓🎓afstudeerde, als of het nooit zou gebeuren……. Top gedaan 👍 Hidde. Er werd natuurlijk een afstudeerborrel 🥂🍾gedaan op de Cayennehof.

Het werd weer tijd om weer een weekendje 🥾🚶‍♀️🚶‍♂️Pieterpad. te doen. De eerste dag liepen we van Swolgen naar Montfort en de tweede dag Montfort naar Swalmen. Dat was weer goed voor een slordige 50 km. Het was goed wandel weer. Het was ook Carnaval in het zuiden! Dat ontging ons niet. Je hoorde veel carnavalskrakkers en je zag toch af en toe vreemde vogels. Ik had voor boeren zakdoeken gezorgt met het idee, wij doen een beetje mee. Mis….. dat was een teken dat je liep voor de boeren beweging. Wat een domme 🤦‍♀️misser van ons.

In elk geval hebben we heerlijk gelopen en sloten we het met een voldaan gevoel af. Nog 2 etapes te gaan om het op de Sint Pietersberg af te sluiten.

Maart was een wat rustige maand, afgezien dat we Huub zijn verjaardag 🎉🥳 vierde. Gewoon met de kids en goede vrienden……… helaas heeft het wel voor wat commotie gezorgd…..

Niet onbelangrijk…. Ik deed mij verplichte 👏🙌 TNCC training met 2 collega’s. Dit was zeker niet mij ding, de handdoek lag bijna in de ring……. Maar met een goed gevoel toch weer afgesloten. Dit is de laatste keer, want over 4 jaar ben ik met Pensioen.

In Australië was het ook feest Nienke en Chris kochten een mooie bungalow aan zee met genoeg ruimte voor logés.

Eind maart kwamen Boukje en Ruben een pakketje afgeven voor een collega van mijn. IK moest wel de inhoud controleren zei bouk……. Daar zaten 4 positieve zwangerschapstesten in….. Bouk en Ruben verwachten een 🐣👼 kindje. Wat een heerlijk nieuws, weer opnieuw Opa en Oma te worden.

Lastig om het nog niet te mogen delen met de andere kids, zo leuk nieuws! Dan maar heerlijk nog even genieten van Louitje, elke vrijdag is een feesssie. Lekker spelen met de buurkindjes, voor het eerst mee op de fiets. Eerste Paasdag was het eindelijk zover, Louitje mocht het bekend maken bij de recht van de familie. Louitje kreeg ongemerkt een tshirt aan met daar op “ik krijg een neefje of een nichtje”, zo leuk. Het was even een dingentje, louitje wilde het shirt niet aan, het was niet van haar. Gelukkig kon ik haar overhalen. Niets vermoedend van alles liep ze de kamer in… Steef was de eerste die het opmerkte en al snel werd er gefeliciteerd en geknuffeld met Boukje en Ruben. De enige die niet door had dat er wat gebeurde was Oma van Leeuwen, daar ging het allemaal iets te snel voor!

Zo werd Pasen 🐓🐇🥚een een bijzondere dag. Als Paas diner werd er asperge gegeten met Beenham en zalm….. een echte paas maaltijd.