Weer in het gereel….

17 januari 2024 - Rotterdam, Nederland

De vakantie zat er weer op, maar de festiviteiten kwamen nog 😜!

Net terug in de haven dompelde we in ons volgende feessie …… dat van Ruben en Boukje.

Zondag 25 juni gaven zij een feest waar zij elkaar  het “Ja  woord” zouden geven en het geslacht van hun kindje  bekend zouden maken. De eigenlijk trouwdatum is 24 juli, dan trouwen👰‍♂️🤵‍♂️ ze voor de wet.

Bouk en Ruben hadden samen met hulp het bandeco terrein omgetoverd tot een feest terein🎉🥳🎈👏🎊!

Ik was er van overtuigd dat ze een jongentje 💙 zou krijgen. Aangezien de wandelwagen, kinderkamer en box zwart waren, had ik een multicolor dekentje gehaakt. Maar wel met een blauw afwerk randje. Zoals altijd wilde ik speechen 🎤,dit had ik niet voorbereid, maar ging het heel goed en was ik zelf tevreden 🤦‍♀️.

De bekendmaking van het geslacht werd op ludieke wijze gedaan. Ruben kwam met een van zijn race auto’s 🏎️🏎️ voorbij rijde en spinde met zijn achterwielaandrijving zodat alles in een roze wolk veranderde. Het werd tot mijn verbazing een meisje 💕💕💕!  Het werd een gezellig middag met veel vrienden en familie werd het gevierd.

De zelfde week kregen Laura en Hidde de sleutel van hun nieuwe huis…… weer een mijlpaal, wat even gevierd moest worden.

Daarop gingen we met vele aan het werk zodat ze er snel in konden trekken…… de zelfde dag al 🤣🤣🤣! Ze aten pizza 🍕 🍕 op de grond en sliepen op een luchtbed…Bobbie en Poekkie 🐈‍⬛  moesten nog even in Leiden blijven!

Louietje maakte de vrijdagen er op, de Cayennehof onveilig….. net zoals hun oom en tantes het vroeger deze. In het hofje…. fietsen  🚴 met de buurkindjes.

Ook Maaike moest er aan geloven, er was voor haar ook een vrijgezelle feestje 🥳 georganiseerd. We hadden een lekkere lunch bij Hidde en Lau, toen ze werd verrast. Samen met haar zussen en vriendinnen hadden ze een gezellige dag die de volgende dag met een braak dagje eindigde.

Boukje en Ruben trouwde op 25 juli voor de wet. Waarbij de ouders van Ruben en Huub en ik getuigen mochten zijn. Ook een heel bijzonder moment om even stil bij te staan!

Na al deze festiviteiten besloten Huub en ik nog de laatste 2 etappes 🥾van debt Pieterpad te lopen. We starte in Sittard  en zouden tot Strabeek (Valkenburg) lopen, maar de laatste 7 km begon het enorm te regen ☔️ en onweren 🌩️🌩️! Dit vonden te gevaarlijk ⚠️ om nog door de bossen 🌳 het laatste stuk te lope en besloten terug te gaan. We overnachte in het klooster van Sittard. Achter de receptie zat de priester en het ontbijt werd door de zusters verzorgd, heel bijzonder. Nadat we de weersverwachting hadden bekeken besloten we toch de laatste etappe te lopen. Deze starte natuurlijk in Strabeek en eindigde in Maastricht op de Sint Pietersberg. We hebben geen regen gehad en boven verwachting gewoon goed wandel weer. Op de Sint Pietersberg was een soort monument waar je als Pieterpad wandelaars een Foto 🙈 kon maken ter afsluiting van deze mooie wandelroute door Nederland. Daar maakte wij (net zo als vele andere) mooi gebruik van! We konden ons zelf een schouderklopje geven. We sloten af met een hapje in centrum van Maastricht. Onder het genot van een enorme regenbui ☔️ die al de hele dag dreigde te vallen! Eind augustus vierde Jan en Sonja nog hun 60 ste verjaardag, waarop we de periode tussen onze vakanties afsloten.

Bijna alle vrijdagen was het gezellig  met Louietje…… samen met haar vriend Fos!

Werd er gespeeld in het kindercafe, strand maar ook gewoon op de Cayennehof! Koekjes bakken met haar Tantes en natuurlijk diertjes aaien op de kinderboerderij in Voorhout 🐑🐐🐇!

Heerlijk weer met de Ria weg voor 2,5 week. We moesten weer op tijd terug zijn voor de 👰‍♂️🤵 van Maaike en Sander.

De eerste nacht werd Koudekerke a/d Amstel bij de Plus 😜! We mochten ( tegen mijn wil) langs zij bij een andere boot liggen omdat het vol lag. Dit vond ik helemaal niet prettig, maar gelukkig ging er nog een boot weg, waardoor we toch een eigen plekje hadden.

Dat slaapt toch iets rustiger 🙈. De volgende morgen vertrokken we al vroeg, want de kapitein wilde even vaar uren maken. Via Weesp vaarde het IJmeer op. Voor Wijk bij Duurstede kwamen we een mooi ligplaats tegen aan een stijger.

Deze plas hete Wijland. Mooi uitzicht en heerlijk rustig. Daar houden wij van 😜.

Hierna volgde Ossenzijl, lytse Krus om vervolgen een start door Friesland te varen.

We hebben daar zoveel mooie plekjes gevonden.  Sneek, Earnewald, Warten, Rjochten, Grou enz. Waar je gratis kon liggen, soms met douche of stroom. Gewoon heel bijzonder al die mooie ligplaatsen. Via het Polderhoofdkanaal deden we een stukje Turfroute. Waar we in Nij Beets een hele nieuwe aanleg plaats vonden met een splinter nieuw toiletgebouw, heel bijzonder.  Via Nike Feart  en de Opsterlandke Kompanjonsfeart naar Donkerbroek, wat voor ons bekend gebied is.

We wisten dat Nienke en Chris rond de 29 ste augustus naar Nederland zou komen.

Geheel onverwachts stonden Nienke en Chris bij onze boot in Donkerbroek. Zij waren gewoon op zoek gegaan n.a.v. van de foto van een sluis die ik had gestuurd in de familie app. Door aan sluiswachters te vragen of de Ria voorbij was gekomen. Zo kwam het dat ze ons totaal verraste 🫢🫨!

Bleven gezellig eten en overnachten. Als verrassing ging ik de volgende dag mee naar de Cayennehof om daar Boukje weer te verrrassen. Deze had op de Cayennehof een 3D echo had georganiseerd. Zo mooi, leuk en ontroerend om alvast te zien hoe het ongeboren 🙏 meisje eruit gaat zien…… het word een even beeld van haar moeder 🤦‍♀️ haha.

Deze zelfde dag ging ik per trein weer terug naar Steenwijk, waar Huub naar toe was gevaren om mij op te pikken.

Nu werd het tijd om terug om rustig terug naar huis te varen, want nu moesten we terug zijn voor de bruiloft van Maaike en Sander……. Het volgende grote gebeurtenis en feest 👰🤵‍♂️🥂🍾!