Bijzondere momenten….

29 december 2023 - Voorhout, Nederland

Eind april mocht ik mee met Bouk en Ruben naar de echo, heel bijzonder om Iniminie 👶 al te mogen bewonderen. Zo pril en al zo herkenbaar

Daarna gingen Bouk en ik lekker kleding shoppen.

De tuin kreeg ook een upgrade er kwam een huiskamer bij. We gaan gezellig de ☀️zomer in.

Ook de boot werd weer wat gezelliger gemaakt met 2 mooie blauwe kleden. Het geeft een warmere uitstraling.

Hidde en Lau werden trotse eigenaar van een huis 🏠 op de Peperzoom. Daar moest op gedronken worden 🥂, super blij, natuurlijk. Ook Lau der ouders prooste graag mee.

Eind mei gingen Maaike en de meiden op pad voor een trouw jurk 👰 en het werd natuurlijk een “Yes to the dress” ! We slotende dag af met een etentje en een champne.

Het was zo heerlijk dat we weer tochtjes met de boot konden maken. Het was de afgelopen maanden niet echt weer voor geweest, dus dan word elk moment dat het kan ook echt genieten. Op het water zijn zonsondergangen 🌅🌄 altijd bijzonder. Daar kun je geen genoeg van krijgen.

Huub knutselde een geweldige buitenkeuken voor louietje, ten slotte is hij toch de timmer Opa 🤣🔨🪚!

Nog net voor onze vakantie ging ik met Bouk voor een kinderwagen kijken en gelijk gekocht natuurlijk. Ook de kinderkamer werd gelijk aan geschaft. Deze kreeg ze op bijzondere wijze van haar vader 😘.

Vakantie, heerlijk 3 weken genieten.

3565 vaaruren vertrek 16 u

Huub was mooi optijd ondanks dat het een drukke vrijdag was. Rond 16 uur verlieten we de haven en vaarde we richting Alphen waar we het de eerste nacht zouden liggen. We waren al op de hoogte dat het Zomer spektakel van Alphen zou los barsten bij de Zegers plas, maar dat weerhield ons er niet van om daar toch gegaan liggen. We hebben heerlijk mee kunnen genieten van Chef speciaal, Kraantje Pappie, enz. 💃🕺🪩

3 juni : al vroeg ging het wekkertje want de Kaptein 🛤️ wilde de opening van spoorbrug van rond 8 uur halen. Mooi op tijd lagen we voor de spoorbrug en mooi op tijd ging de trein, dus op naar het zuiden. We voeren richting Rotterdam, waar we bij Brienoordbrug links af gingen voorbij onze favorieten Haven “IJsselmonde “ gingen. Helaas geen bitterballen voor 1 euro. Rond 14 uur kwamen we aan in Papendrecht. Een kleine Jachthaven aan De Boven Merwede. Hier brachten we nog een bezoekje aan het winkelcentrum, waar Huub zijn zakgeld in één keer uitgaf 🤣🤣!

De volgende morgen gingen we al vroeg richting de volgende plek. Dit werd het Esmeer, andere dus. Altijd een dingentje, Huub is constant aan het opletten of we wel goed blijven liggen. Maar dit maal leek het goed te gaan……. Tot dat ik zei…. Ik geloof dat er toch wat wind 💨 opkomt zetten…..!!!

Daar gingen we weer, we verankerde. Dat werd ophalen ⚓️, en richting de veilige haven. Er stond toch een windkracht 6, wat niet voorspeld was.

Op richting Maasbommel, en WSV met een met mooi uitzicht op de Maas. Hier hebben we de Fietsen 🚲 van boord gehaald. Heerlijk rondje Dijken gefietst, maar helaas had ik mijn fietsbroek vergeten. Die lag nog in Voorhout 🤦‍♂️. Bij Jan in Dreumel heerlijk geluncht.

Het weekend werd heel warm weer voorspeld, dus moesten we zorgen voor een goed plekje met een graskantje. Dat is aan de Maas wat lastig, zijn voornamelijk WSV met steigers dus op naar Neer. Dat is wel 2 dagen varen 🛶, dus vroeg uit de kooi en gaan…… 😜

We hebben heerlijk 6 dagen aan de Maas gelegen bij WSV Hansum in Neer. Het waren warme dagen maar de Maas was een aangename afwisseling. Zijn ook een middagje naar Chris en Elise geweest die daar woont. Heerlijk gefietst en geshopt bij Dechatlon….. weer het zoveelste fietsbroekje aangeschaft 🤣. Op mijn verjaardag zijn we op de fiets 🚲 gegaan richting Duitsland. Dat was niet helemaal een succes, het was super warm en het pad bestond uit mulzand. Hierdoor was het bij na onbegaanbaar.

Hierna besloten we naar Roermond te gaan. Een echte leuke stad met veel terrassen en winkels. Het grote outlet fashion centrum konden we natuurlijk niet overslaan. Helaas vooral hele kleine en hele grote 😜🤣 maten, dus niets voor mijzelf gekocht. Huub heeft daar wel het één en ander gekocht. Maar ik ben wel leuk geslaagd in Roermond zelf. De zaterdag zijn we met de trein afgereisd naar Maastricht. Hier hadden we een gezellige avond met onze beste vrienden Erik en ilsje! Natuurlijk konden we de “vogel Strauss’ niet overslaan. Wat een gezellige sfeer hangd daar, voor jong en oud. Nee…. We hebben niet op de tafels staan dansen, maar dat scheelde weinig 🕺💃🏻🪩 😜🤣. Wij gingen met de laatste nacht trein terug naar Roermond.?

Zondags 18 juni vertrokken we weer uit Roermond om zaterdag 24 juni weer in Warmond te zijn. We overnachten in een klein haventje in Boxmeer waar we voor 6 euro een heerlijke bitter garnituur kregen, super 👍. WSV Kerkdriel waar ik op de bitterballen rekende, viel tegen. Zij waren niet bereid om het vet 😡warm te maken. Dan maar borrelen op de boot 👍. Vanuit Kerkdriel vaarde we naar onze favoriete plek…… Arkel. Hier zouden Jan en Sonja ook naar tot komen. Hier heerlijk 2 nachten gelegen en natuurlijk heerlijk gezwommen in de Linge. Helaas zat onze vakantie er op en moesten we weer richting Warmond. natuurlijk met een tussen stop aan het Aarkanaal. Om nog even het vakantie gevoel vast te houden.

We moesten 25 juni weer terug zijn……het feest van Boukje en Ruben!