Daar is ze weer……die Tante uit Australië 🇦🇺

16 juni 2024 - Rotterdam, Nederland

Zaterdagavond 6 april, lande Nienke met een nicht van Chris op 🛬 Schiphol. Ze kwam speciaal over, om haar nichtje Nova te bewonderen. Boukje en Wendy haalde hun op en leverde haar op de Cayennehof af. Het was zo waar een buiten zit avondje.

De volgende morgen kwam Ruben met Nova langs. Nova liet zich heerlijk door Nienke knuffelen. Eva, het nichtje was nog wat onwennig en keek de kat 🐈‍⬛ uit de boom….. een spreuk die zij niet zou kennen. S’avonds werd er met de hele  familie gegeten op de Cayennehof. Oma van leeuwen was ook van de partij. Natuurlijk stond er “Patat op de tafel”, op het menu.

Maandag werd een bezoek aan geiten 🐐 boerderij  “het Geertje”gedaan. Louietje ging ook mee, zodat Nienke ook met haar weer kon spelen. De geiten 🐐 waren voor Louietje iets teveel. Toen we de geiten wilde voeren, sprongen ze massaal boven op ons, of liever gezegd op het voer. Als of ze niets te eten kregen. Dit was voor Lou too much 🤣. De woensdag ging Nienke samen met Eva naar Disney Parijs! Voor Eva een hele belevenis. In Parijs werd Nienke haar mobieltje gestolen….. wat toch een klein rampje was. Ze zouden vanuit Parijs naar België gaan. Hier had Boukje een huis gehuurd. Een klein familie/vrienden weekend. Toch lastig om zonder mobiel aan het adres te komen. Gelukkig heeft Nienke dit al eerder aan de hand gehad. Dus via een omweg kon ze contact met Boukje leggen. Om vervolgens zich s’ avonds bij de familie aan te schuiven. Zaterdags mocht ik ook een dagje komen. Gezellig met hun picknicken in een groot park. Ik had voor de picknick gezorgd. Lekker wraps en pastasalade 🥗 gemaakt. Super gezellig om dit met de kids samen te doen. Huub was er helaas niet bij. Hij was druk bij Stephany der nieuwe pand aan het 🛠️🧑‍🔧 klussen. Ik reed rond 18 u weer richting huis.

S’maandags, weer een gezellig oppas dagje met Louietje even Nienke.

Voor Nienke zat het er bijna weer op. Wij zouden dinsdag naar Maaike en Sander vliegen. Maar daar later meer over 😉!

Nienke had donderdags nog een gezellige koffie ochtend met zowel Boukje, Nova en Stephany, Louie…….! Helaas had haar Nienke haar vlucht dikke vertraging! Er was namelijk een enorme wolkbreuk in Dubai, waardoor het vliegveld een soort van zwembad geworden was. In Dubai was de chaos compleet, hier stond ze 8 uur  😱 in de rij voor een doorvlucht en moest daar al oh 12 😤 uur op wachten……36 uur later dan gepland was ze weer thuis 🇦🇺!

Na een korte vlucht ✈️ met easyJet kwamen we rond 18.30 u in  Genève  aan. Daar haalde we onze huurauto op om onze trip te vervolgen richting Maaike  en Sander. Deze runnen een vakantie chalet in een winter ski 🎿 gebied. Zij zorgen voor ontbijt 🍳 🥐 en een chique 4 gangen diner. Verder hebben ze ook de zorg voor de wisseling van de gasten, dat ze weer in een schoon bedje liggen 🛎️ 🛏️🥱!

Natuurlijk wilde wij wel een kijkje 🫣 nemen bij het reilen en zeilen van het bestieren van een het hele gebeuren.

Maar de weg naar Landry was avontuurlijk. We reden over smalle wegen in het donker. Tevens klommen  we ruim 1300 meter met best steile bochtig wegen. Maar heel huids aangekomenen. Maaike en Sander stonden al op de uitkijk.

De volgende morgen gingen we na het ontbijt een wandeling maken naar een mooi kerkje. Het had gesneeuwd, dus goede stevige wandel schoenen aan.

Het werd een avontuurlijk tochtje waar we ook gebruik maakte van een gondel. Uiteindelijk, via smalle padjes en veel hoogte meters kwamen we bij een schilderachtig kerkje ⛪️ aan in Peisey Nancroix.! Het was een beste klim, maar terug was een makkie.

We lunchte in Landry om vervolgens met een gondel 🚠 lift weer terug te gaan.

Ook de volgende dagen leerde we mensen kennen, die net als Maaike en Sander een chalet. Zo leuk om te zien hoe snel ze in het ski en het chalet wereld ingeburgerd zijn. Hebben daar weer heel wat vrienden gemaakt, ook veel camper bewoners.

Er werd natuurlijk weer gewandeld, Maaike en Sander kende het gebied inmiddels goed en wisten de mooiste plekjes. Zo konden we steenbokken 🐐en bergmarmotten spotten.

Er was ongekend veel sneeuw gevallen, dus Maaike en Sander laste een ski dag in. Dat gaf ons de mogelijkheid om met de auto wat rond te toeren. We gingen naar de hogere gelegen pistes, tot op 1900 meter, complete toeristische skiplaatsen. Erg leuk om het eens te zien, tenslotte zijn wij geen skiërs, en zouden daar normaal niet komen.

Zondag namen wij weer de weg terug naar Genève. Daar leverde de huurauto in en vlogen 🛬 terug naar Amsterdam !

Jouw reactie