Spanje

17 augustus 2019 - Altea, Spanje

Altea, here I come ! 🤣

Onverwachts een tripje naar Spanje, even bij Ilse op  bezoek. Dat word een Beetje zon, beetje strand......, veel wijn en lange avonden of......nachten 🤣🤣🤣!

Erik haalde mij van het vliegveld op en in 45 min reden we naar het mooie verblijf van Erik en Ilse. Altijd veel over gehoord, in één woord, prachtig!

‘S middags gingen we lunchen in een leuk plaatselijk strandtentje. Dit kwam me erg bekend voor.....! In 1994 ben ik samen met Maaike en Nienke naar Hans en Yvonne geweest. Zij vierden vakantie in Spanje.... Dit huis staat 500m van het huis van Ilse en Erik. Wat een toeval.... gewoon leuk. Heerlijke plaatselijke gerechten gegeten, gefrituurde 🦑inktvis, sardientjes, stierenkloten en de paella🥘niet te vergeten.

Lekker gezwommen, gezond en gewijnd 🥂! Uiteindelijk niet laat gemaakt, om 😴😴0.30 u lag ik in bed.

Na een heerlijk nachtje in een koele kamer geslapen te hebben, brak dag 2 aan. Met Ilse samen 100 baantjes getrokken🏊‍♀🏊‍♀in het zwembad 👙en ‘s middags naar het strand 🏖geweest. En natuurlijk een wijntje 🍸🍸op terrasje genuttigd, voor €1,80 pp inclusief een schaaltje nootjes. In Nederland betaal je daar 3 x zoveel voor. ‘S avonds heerlijk gezwommen, zand van het strand weg gespoeld en heerlijk op eigen terras gegeten.  Natuurlijk gingen we te laat naar bed.

Vrijdag lekker dagje aan het zwembad, gestart met 100 baantjes 🏊‍♀🏊‍♀, om het extra wijntje er af te zwemmen😜! Jim en Allison gingen een dagje met zijn tweetjes op pad.... Het was hun jubileum.... 6 maanden verkering 🤣🤣.  Rond 20 u gingen we met taxi richting het authentieke centum van Altea. Ook hier kwamen de herinneringen boven  drijven. Het was niet de eerste keer dat ik daar was, maar ook zeker niet de laatste keer. Eens sleep ik Huub mee, hij moet het een keer met eigen ogen zien, hoe mooi, lief en gezellig dit pleintje rond om de kerk is. Nadat Ilse en ik wat winkeltjes hadden bekeken, gingen we midden op het plein een drankje doen. Om 22 uur hadden we een tafeltje besteld in een sfeervol restaurant. Met een persoonlijke touch, lekker eten en veel om te zien. Het eten was super, van knoflook garnalen tot zalm op een bedje van prei, maar het meest bizarre was de champagne In een soepkom🍚🍵ipv een champagne glas 🥂! Daar hadden we wel een oplossing voor..... overgieten in de wijnglazen. Om 1 uur verlieten we het restaurant en we waren niet eens de laatste. Thuis gekomen bleek Eric zijn mobiel 📞nog in het restaurant te liggen.... dankzij “vind mijn iPhone” was hij snel getraceerd. Dan nemen we nog maar een wijntje 🍸extra op de goede afloop 🤣🤣! Het was iets te gezellig..... 5.30 u sloten we toch maar de dag af 🙈🤪😱🙈!

Volgende dag konden we Eric zijn telefoon ophalen bij het restaurant, hierna zette Eric ons af op het strand. Allemaal iets later dan we hadden gepland..... maar zonder kater👍. Heerlijk nog gewandeld langs de waterlijn, gezwommen en wat zon gesnoven. Eric haalde ons om 17 u weer op, zodat we nog wat baantjes konden trekken in het zwembad. Tenslotte moesten al die extra calorietjes van de uitspatting van de avond ervoor er nog af. De kids hadden lekker spaghetti gemaakt s’avonds. Een beetje aan de pittige kant, maar bluswater genoeg 🥂🍸🍷🍹. Heel verstandig....... gingen we om 0.30 u “al” naar bed 😴! Daarentegen, bleef Erik nog even zitten..... dat is zeker een extra vermelding waard 🤫.

De laatste dag weer aangebroken van mijn onverwachtse tripje..... nog even de 100 baantjes gezwommen met Ilse🏊‍♀en nog even in het zonnetje ☀gelegen. Om 14.30 brachten Ilse en Erik mij weer naar het vliegveld.... weer terug naar het thuis honk!

Het waren 5 heerlijke dagen met veel gezelligheid, veel gespreksstof 😜, veel wijn, zon, strand en lekker eten.

Wat een straf om op het kamp van Ilse en Erik te moeten vertoeven.

CARPE DIEM......

1. Ilse:
    17 augustus 2019
    ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
    We hebben genoten van je aanwezigheid
    LoveYou ❤️
  2. Ilse: