Australië 🇦🇺

5 november 2022 - Adelaide, Australië

Daar ga ik dan, bepakt en al naar Australië 🇦🇺. Op het laatste moment heeft huub nog een prioriteit vaar mij erbij gekocht, zodat ik niet te lang in de rij zou moeten op Schiphol ✈️. Dat was duidelijk te merken in een poep en een zucht was ik ingecheckt. De securiteit ging eigenlijk ook snel maar, er zat verdachts in mijn handbagage. Het waren de broeken gevulde speculaas, die werden verder geïnspecteerd en goed bevonden om weer opnieuw in mijn tas te kunnen stoppen. Mijn reis begon eigenlijk maandag om 16 u toen ik samen met Huub op de treinstations richting Schiphol. Mijn aankomst in Adelaide zou pas 2 november zijn rond 14 uur(plaatselijke tijd !

Eerst maar richting Abu Dhabi. Deze vlucht (7 u) wilde ik niet slapen, zodat op de vlucht naar Sydney (14,5 uur) beter zou slapen. Was wel gek, ik landen rond 6 smorgens en vertrok vanuit Abu Dhabi rond 9 uur richting Sydney. Hier heb tijdens deze vlucht voor mijn gevoel 2 x de zon opzien komen. Heb tijdens deze vluchte geslapen, kon door de tijdzones niet zeggen of het nu 4  of 6 uur is geweest. Ik heb mij of meer incompatibel gelegen. Toen ik wakker werd, zag ik dat ik één maaltijd ronde gemist had 💁‍♀️ ! Daarna ben ik opnieuw weer in slaap gevallen. Dat maakte dat ik aardig uitgerust was toen ik in Sydney landen. Hier ging ik weer op door reis naar Adeliade. Dat betekende dat naar het nationale vliegveld moest…… dat was een dingetje waar ik tegen opzag……. Voor ik het wist stond ik ingecheckt en al op het juiste vliegveld. Er was een mooie shuttlebus, die daar voor zorgden….. top geregeld 👍! Alleen had ik nu een overstap tijd van 6 uur. Beetje rond hangen op de luchthaven, vliegtuigen kijken of maar weer een bakkie koffie. Hier kroop de tijd voorbij 😫. Tot overmaat van ramp was er ook nog eens een uurtje vertraging. Maar uiteindelijk lande ik op 2 november om 15 u op het vliegveld van Adelaide 👏👏👏👏! Daar stonden Maaike en Sander al op mij te wachten. Omdat het al in de middag was, was het niet handig om even te gaan liggen, gingen we maar direct op pad voor een nieuwe tent en een stoeltje en lucht bed voor mij. We gaan natuurlijk kamperen ⛺️! Dit was eigenlijk al snel geregeld. We sliepen nu de eerste 2 nachten in een Arbenb, zodat ik even kon omschakelen. Even een bed, douche en een goed nachtje slapen…🙏.

3/11: De volgende morgen werd ik goed uitgerust wakker, niets geen jetlag!

We gingen eerst een cappuccino drinken in een gezellig tentje, daarna wat inkopen doen bij de K markt ( een soort van xxl Hema). De lunch nuttigde we in de Arbenb om vervolgens de  Mount lofty botanic garden te bezoeken. Dit was eens soort groot park met een kleurrijke bomen, struiken en natuurlijk bloemen. Maar het meest verrassend was dat we zomaar  een Kangoeroe 🦘 met een klein kangeroetje tegen het lijf liepen. In eerste instantie schrokken we, we wisten niet wat moeder kangoeroe zo doen om haar kind te beschermen. Maar er gebeurde niets. Ze huppelde gewoon samen wat verder. Maaike en ik konden rustig wat filmpjes en foto’s van ze maken. Dit was wel het hoogte punt van de dag. Nog maar net in Australië en al kangoeroe’s tegen komen.

4/11 : Vandaag gingen we naar onze nieuwe overnachtings plek, Onkaparinga river national park. Eerst moesten we onze auto inpakken. Dit was passen meten, maar alles ging er in.

Na eerst ergens een kop koffie te hebben genuttigd reden we verder.  Langs een slingerweg reden we omhoog, toen plotseling ons oog viel op een koala beertje wat net een boom in wilde klimmen. Sander trapte gelijk op zijn rem waarop, Maaike en ik uit de auto sprongen om de nodige foto’s te maken. Wat een geluk had ik weer  “make my day”, dacht ik! Hij bleef voor ons echt zitten, hij of zij vond ons misschien ook wel vermakelijk. Na de nodige foto’s  vervolgde we onze weg weer.  Onze kampeer plek was midden in de natuur en met een mooi uitzicht. Inmiddels was het ook al goed warm geworden, zodat we onze truien en lange broeken konden verruilen voor iets korte broek en t’shirt…. en zonnebril 😎!

Na de nieuwe tent te hebben opgezet en ingeruimd was het tijd voor een wijntje 🍷👍! De dag sloten we af met een zonsondergang 🌇.

Het eerste nachtje in de tent heb ik redelijk geslapen op mijn luchtbed je. Zo rond 5 uur hoorde ik iets rond de tent, een stampend geluid. Maaike werd er ook wakker van. Zij ritste gelijk de tent open, bleek er een kangoeroe langs onze tent te springen….. heel  bijzonder. Het is echt een natuurreservaat. Ook word je wakker gemaakt door een orkest van vogel geluiden, alleen de dirigent zou iets beter alles op elkaar af moeten stemmen, want ze kwakkelen, fluiten en kwetteren gewoon er op los….

S’morgens maakte we een wandeling naar beneden, langs smalle rotsachtige padjes. Het stroomde aardig en de rivier stond, door het slechte weer van de afgelopen weken een stuk hoger. Hierdoor konden we deze niet oversteken en moesten weer terug lopen.

Na de lunch bezochten we 2 wijnproeverijen 🍷 en sloten de dag af met een pizza.