19/11

19 november 2022 - Melbourne, Australië

Door onze flitsende op start vanmorgen, hadden we de eerste Auto Ferry van af Kettering naar Bruny Island. Om 8.30u reden we via Robert Point het eiland op. Maaike had een koffie tentje uitgezocht,  dat lag op het uiterste puntje van het Noordelijke deel van  Bruny Island. Namelijk Dennes Point, maar helaas was deze gesloten 😩! Dit was helaas niet op Google vermeld. We zochten een mooi plekje waar we ons ontbijt, uit de kofferbak konden nuttigen. Dat was niet moeilijk, want overal waar je keek, was er wel een mooi uitzicht.  Daarna op naar onze volgende stop, Truganini  Lookout, dit werd onze eerste klim van vandaag….. een trap van meer dan 250 treden bracht ons naar een uitkijkpunt over The Adventure Bay. Hier zouden we ook eventueel pinguïn kunnen spotten….. maar die lieten zich niet zien. We zagen wel mooi de verbindingsweg die het noordelijke deel met het zuidelijk deel van Bruny Island verbindt. Op de kaart leek het een brug, maar het bleek een smal stuk land te zijn, waar aan beide kanten water was. Dit wordt de Bruny Island Neck genoemd. Die trap was al een ECHTE kuiten-bijter…. Maar het zou niet de laatste 😝 zijn vandaag. Hierna vonden we eindelijk een plek waar we cappuccino ☕️ konden scoren. En   wat lekkers erbij,  dat hadden we wel verdiend. Op Hanssons Beach probeerde we tevergeefs nog wat pinguïn  🐧 te spotten, helaas. "Not my Lukey day"! Via de Bruny Island Neck kwamen we in het zuidelijke deel terecht. In het South Bruny National Park, waar de volgende kuiten-bijter op ons lag te wachten. Een wandeltocht van 6,5 km met een stijging van 389 meter. Bij de eerste rots partij maakte Maaike een duikeling en om haar camera 📷  te beschermen kon ze zich niet met haar handen opvangen…… kwam op haar mond terecht, op haar voortand!!. Gelukkig bleef het bij wat schrammen en een dikke boven (Botox) lip.  Gelukkig! We konden hierna toch weer verder met deze wandeling. Deze ging op sommige stukken flink steil omhoog en behoorlijk dicht langs de klif. Gelukkig had ik mijn wandelstokken  😜 weer mee! Sander moest, af en toe, op gevaarlijke  🤔 posities poseren voor Maaike. Ik bleef op veilige 👍 afstand. Uiteindelijk werden we wel weer getrakteerd op een mooi uitzicht. Daarna maakte we weer een afdaling, wat wel wat concentratie kosten om niet naar beneden te duikelen. Terug, beneden namen we op een terrasje wat te drinken en een lekker patatje…..   in het zonnetje 🙌☀️! We waren op het uiterste puntje van het noordelijk deel geweest, dan konden we natuurlijk het eiland niet verlaten, nadat we ook op het uiterste puntje van het zuidelijke deel waren geweest. Dit was Cape Bruny lighthouse…….jullie snappen het al……. Nogmaals een kuiten- bijter….. The last one to day…..🙏 ! Rond 18 uur namen we de Ferry weer terug naar het de Camping. Helaas was het weer weer een beetje omgeslagen en stond er veel wind en regende het behoorlijk. Maar van al die inspanning van vandaag, zullen we zeker lekker slapen in ons tentje ⛺️😜!