17/11

17 november 2022 - Sydney, Australië

Na opnieuw een koud nachtje konden we tenminste ontbijten in de Camping keuken.  Daar was ook nog eens lekker warm omdat de houtkachel nog nagloeide. Hierna ruimde we onze tent weer in om ons tocht  in Tasmanië verder te vervolgen. Niet nadat we eerst even ergens een cappuccino scoorde en…….. een spelletje speelde. Sander staat boven aan de competitie, Ik helaas met de laagste score  nog steeds onder aan! Dat wordt denk ik op een etentje  trakteren….. ! De temperatuur was beter, in elk geval boven de 10 graden en een lekker zonnetje ⛅️. Dat beloofde  wat vandaag 👍! We gingen vandaag  ""The Wilderness high way "" volgen. Dit gebied staat op het werelderfgoed van Unesco. De eerste stop was ""Iron blow look-out"" . Dit was een oude kopermijn, die inmiddels niet meer actief is. Nu was er een meer ontstaan. De weg ging slingerend omhoog en omlaag, maar Sander is een top chauffeur 👍. De volgende stop was Nelsons Fall, een korte wandeling door een soort van regenwoud naar een indrukwekkende waterval. Sander zag onderweg, vanuit zijn ooghoek een Miereneter lopen. Waar we natuurlijk voor stopte om op de foto te zetten.
Daarna vervolgde onze weg weer en stopte bij Lake St. Claire  waar we een wandeling maakte. Uit eindelijk belande we in het plaatsje Ouse. Hier vonden we een mooie plek om te overnachten. Het is weer een ""Free Camp- ground"" ⛺️.  Aan een meer en uitzicht op de bergen.  We hebben vandaag wat het  weer betreft, een afwisseling gehad van zon en motregen. Maar we mogen niet klagen, nu zitten we in het zonnetje 😘!