Wat rust in de tent…..

12 februari 2024 - Voorhout, Nederland

November begon minder leuk, ik werd ziek! Had longontsteking, dus bracht ik bijna 2 weken in bed door. ik dacht me weer beter te voelen en wel weer aan het werk kon. Helaas moest ik me opnieuw ziek melden, dit maal was het covid 🤦‍♀️! Voor mij de eerste keer, ondanks dat ik zo dicht bij de bron dagelijks werkte, was is al die tijd COVID vrij geweest. Slechtere timing kon niet, want 2 dagen later beviel Boukje van dochter Nova.

Op 19 november werd ik s’morgens om 5 uur wakker gebeld, Bouk was inmiddels in het ziekenhuis…… de weeën waren begonnen. Maaike mocht Boukje en Ruben begeleiden. Voor mij een geruststelling, want, het is heel fijn als er iemand bij je is die je vertrouwd is en nog eens alle kennis heeft en je goed advies kan geven. Hoe bijzonder dat het dan ook nog je oudste zus is 💕❤️😍. Huub en ik zijn in de loop van de dag nog op de Calla het huis wat in orde gaan maken, bed verschoond en was weg gevouwen. Huub deed nog wat klusjes in de tuin en Danique zorgde voor Pina. Ik zorgde nog voor extra makkelijke kleding voor de eerste dagen. Om 15 u werd ik van de vorderingen op de hoogte gesteld, ze had inmiddels 10 cm ontsluiting en mocht gaan persen. In alle rust werd Nova na 3 goede pers weeën geboren. Maaike legde alles met haar camera vast. Om half 5 werd Nova geboren 💕❤️!

Natuurlijk proostte 🥂 wij hier op met onze lieve vrienden.

Rond half 10 in de avond kwam Boukje met het nieuwe wondertje, een prachtig meisje..Nova! Vernoemd naar die mooie ster 🌟 die je ziet als je omhoog kijkt, een lieve knipoog naar haar vader ❤️!

Ik mocht de eerste 2 nachten bij Boukje en Ruben logeren, zodat ze een vraagbaken hadden. Heerlijk s’morgens op bed  bij Boukje koffie drinken en onder tussen van Nova genieten 💕😍. Eigenlijk gaat de tijd te snel, veel kraamvisite, heel veel kraamkado’s en natuurlijk ook wat kraam tranen….. gewoon wat elke jonge ouder meemaakt. Onzeker zijn, maar toch het juiste doen, wat je gevoel ingeeft. Ondertussen was Louitje helemaal gek op haar nieuwe nichtje…. Zo schattig 🥰 om te zien. Cayennehof 26 werd ook steeds meer kind proef, een extra kinderstoel, een box kwam erbij enz 🤣.

Op 1 december namen we afscheid van Maaike en Sander, die gingen een volgend avontuur aan. Ze gaan een vakantie woning runnen in Frankrijk 🇫🇷 voor 22 personen. Daar word er van hun verwacht dat ze voor het ontbijt en avondeten zorgen. Het huis staat midden in het ski gebied en dat gaf hun de gelegenheid om tussendoor te skiën ⛷️!

December, weer een drukke maand! De verjaardag van Boukje, Hidde en Ruben werd, voor het gemak, de Cayennehof gevierd. Oma van Leeuwen ontbrak niet, kon lekker knuffelen met Nova. Pina kwam ook regelmatig even hier vertoeven, zodat Boukje makkelijke visite kon ontvangen op de Calla en het voor Pina ook wat rustiger was.

Hierna werd het tijd voor de 🌲 🎄 en werden de lootjes voor het kerst kado’s  getrokken. Ik had inmiddels voor iedereen een joggingbroek met hun naam erop laten maken, voor onder de boom.

Laura en ik laaste een kerststukjes avond, waarbij wij onze creativiteit kwijt konden 🤣🤣. Boukje en Nova kwamen ( gelukkig) regelmatig langs, want de tijd gaat zo snel. Op kerst avond belande we nog onverwacht bij onze lieve vrienden en werd het toch wat later dan gedacht 🤦‍♀️( onder het mom even de tafel bekijken 😜!

Kerstdiner was dit maal verdeeld, ieder had wat gemaakt! Zo fijn, dat maakte het voor ons ook makkelijker. Het werd een gezelliger avond met Heeel veeeel kado’s voor lieve Louietje. Zij had het druk met kado’s uitdelen en helpen met uitpakken 🤣🤣. Tweede kerstdag werd een lekker rustig dagje samen. Natuurlijk wel even langs de looyerslaan.

Jouw reactie